WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

24.04.2020r

24.04.2020r

 

To, co czuję    -   temat dnia

 „Mam nosa” – zabawy badawcze związane z zapachami,

-  określanie zapachów przyjemnych i nieprzyjemnych oraz źródeł ich pochodzenia,

-  doskonalenie umiejętności klasyfikacji (karta pracy).

„Jakie słyszysz instrumenty?” – zabawa muzyczna, rozpoznawanie instrumentów.

„Dbamy o zdrowie” – ćwiczenia gimnastyczne.

  • „Mam nosa” – zabawy badawcze związane z zapachami,

Pomoce: świeczka zapachowa (o zapachu czekolady); saszetki zapachowe: lawenda, drewno sandałowe, róża; przyprawy: goździki, cynamon, pieprz; plastry pomarańczy i cytryny; gruba świeca, zapałki lub zapalniczka;

Rozkładamy  na stole różne przedmioty, które wydzielają zapachy:

- świeczka zapachowa (o zapachu czekolady);

-  saszetki zapachowe: lawenda,

-  drewno sandałowe,

- róża;

-  przyprawy: goździki, cynamon, pieprz;

-  plastry pomarańczy i cytryny.

Dziecko wącha  zgromadzone przedmioty i stara się rozpoznać zapach, nazwać go i powiedzieć, z czym im się kojarzy.

Pytamy : Jakie zapachy lubisz?

-  Jakich zapachów unikasz?

-  Czy tu  czuć jakieś zapachy?

- Skąd pochodzą?

- Jakie to zapachy?

Następnie prezentujemy  grubą świecę (przypomina o zachowaniu bezpieczeństwa podczas przebywania wokół zapalonych świec i niezapalaniu ich samodzielnie – mogą to robić tylko dorośli), zapala ją i po chwili gasi. Dziecko  może  poczuć zapach palonego knota.

Określa:  czy to zapach przyjemny, czy nie.

 Dziecko  odsuwają się od świecy, a rodzic ponownie zapala ją i gasi, aby można było sprawdzić, jak daleko od źródła zapach będzie wyczuwalny.  Zwracamy  uwagę, że z odległości możemy wyczuć zapachy, bo są przenoszone przez powietrze.

Na zakończenie dzieci wykonują ćwiczenie  Narysuj - co pięknie pachnie i to - co wydaje brzydki zapach.     

  • „Jakie słyszysz instrumenty?” – zabawa muzyczna, rozpoznawanie instrumentów. Dzieci oglądają instrumenty muzyczne na ilustracjach. Z pomocą nauczyciela nazywają je i wysłuchują z płyty dźwięki, jakie wydają. Następnie słuchają nagrania muzyki instrumentalnej, rozpoznają i wskazują na ilustracjach instrumenty, które usłyszały. Pomoce: CD z muzyką instrumentalną, zdjęcia instrumentów muzycznych

DODATKOWA ZABAWA MUZYCZNA:

  • „Co robi powietrze?” – zabawa ruchowo-naśladowcza
  1. Ma powietrze spraw bez liku: (dzieci łapią się za głowę)

-  zdmuchnąć świece na świeczniku, (układają przed sobą dłonie na kształt płomyka i na słowo „zdmuchnąć” rozchylają je na boki)

-  przynieść dzieciom zapach słodki (układają dłonie, jakby coś w nich niosły)

- upieczonej już szarlotki. (głaszczą się po brzuchach)

 - Bo powietrze dużo pracy co dzień ma, (biorą się za ręce z rodzicem i tańczą w  kółeczko.

- nie zatrzyma się na chwilę, ciągle gna. (zmieniamy  kierunek ruchu)

-  A gdy zechcesz go posłuchać, (zatrzymują się z rękami na biodrach)

-  tylko nadstaw cicho ucha: (przykładają dłoń do ucha) fiju, fiju, fiju, fa. (naśladują grę na flecie),

  1. Musi przenieść echo w lesie, (poruszają rękami nad głową, naśladują gałęzie)

-  strącić liście z drzew, gdy jesień, (powoli opuszczają ręce, poruszając palcami)

- i dmuchawce posiać w trawie, (kucają, dotykając dłońmi podłogi)

-  unieść w górę mój latawiec. (wstają, podnosząc obie ręce)

  1. Umie koło napompować, (naśladują rękami pompowanie koła)

-  samolotem poszybować, (rozkładają ręce na boki i obracają się wokół własnej osi)

-  zerwać czapkę z głowy zgrabnie (kładą ręce na głowie, a następnie rozkładają je na boki)

-  i na flecie zagrać ładnie. (naśladują grę na flecie) .

  • „Dbamy o zdrowie” – ćwiczenia gimnastyczne.

Pomoce   -   obręcz (hulaj -hop)

  • Dziecko maszeruje po obwodzie koła z obręczą.
  • Dzieci do domu -   zabawa orientacyjno - porządkowa

Dziecko układa obręcz na podłodze. Wchodzi do środka i siada skrzyżnie. Dłonie układa na kolanach, prostuje plecy, siedzi w domu. Na sygnał, dziecko wychodzi na podwórko, swobodnie podskakuje. Na inny sygnał - wraca do swojego domu i przyjmuje pozycję jak na początku.

  • Budujemy dom - ćwiczenie dużych grup mięśniowych.

Obręcz leży na podłodze, dziecko siada przy obręczy. Dziecko jest budowniczym, który przenoszą cegły na budowie. Na sygnał, dziecko wykonuje przysiad, chwyta obręcz oburącz, podnosi w górę  powoli opuszcza z góry na dół. Następnie kładzie obręcz na podłodze i wraca do pozycji wyjściowej.

  • Wspólne zabawy -   ćwiczenie z elementem toczenia.

Dziecko stoi naprzeciwko rodzica, w niewielkiej odległości. Dziecko trzyma w ręce obręcz opartą o podłogę. Na sygnał, toczy ja do rodzica. Rodzic - łapie obręcz oburącz i toczy ją z powrotem do dziecka.

  • Sąsiedzi  -   zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku.

Obręcz leży na podłodze. Dziecko stoi w środku obręczy. Dziecko na zmianę z rodzicem : wskakują do obręczy  i wyskakują z niej obunóż. Sąsiedzi odwiedzają się - dziecko wskakuje do obręczy, gdy rodzic z niej wyskoczy.

  • Ćwiczenie stóp.

Dziecko z rodzicem, zwrócone twarzami do siebie, siedzą w siadzie skulnym podpartym po przeciwnych stronach obręczy. Na sygnał, stawiamy stopy na obręczy i mocno naciskamy na nią palcami stóp, przesuwamy ją w kierunku partnera.

  • Ćwiczenie uspakajające.

Obręcz leży na podłodze między partnerami. Siadamy skrzyżnie po przeciwnych stronach obręczy. Na sygnał, jednocześnie podnosimy obręcz do góry, wykonujemy wdech nosem, i opuszczając, robimy  wydech ustami. Ćwiczenie wykonujemy w wolnym tempie.

  • Zakończenie.

Maszerujemy spokojnie i odkładamy obręcz.

 

 

 

Data dodania: 2020-04-23 21:45:59
Data edycji: 2020-04-23 21:48:36
Ilość wyświetleń: 348
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej