WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

22.05.2020 r. - " JAKIE JESZCZE ZWIERZĘ MIESZKA W LESIE"

22.05.2020 r. -

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia: „Jakie jeszcze zwierzę mieszka w lesie”

 

  • rozwijanie logicznego myślenia i spostrzegawczości wzrokowej,
  • zwrócenie uwagi na różnice w sposobie poruszania się zwierząt,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

Proponowane zabawy i zadania

 

1. Oglądanie albumów o zwierzętach zamieszkujących środowisko

leśne.

 

Kochane dzieci, jeśli nie posiadacie albumu o zwierzętach leśnych, nic nie szkodzi.

W zamian za to, obejrzyjcie sobie obrazek zamieszczony w załączniku nr 1, lub

proponuję obejrzenie bajki edukacyjnej „Zwierzęta leśne”.

Proponuję, żebyście przyjrzały się znajdującym tam  zwierzętom, następnie

 podajcie nazwy tych zwierząt i ułóżcie na ich temat proste zdania, np.: Jeż ma

kolce. Ma malutki ryjek.

 

Załącznik nr 1 – Obrazek przedstawiający zwierzęta leśne

 

https://www.youtube.com/watch?v=WKIjwCT_oMI    - „Bajka edukacyjna”

 

 

2. Zabawa – ćwiczymy pamięć – „Leśne memory”

 

Potrzebne będą: obrazki przedstawiające zwierzęta mieszkające w lesie (każdy

obrazek musi mieć swoją parę), lub gotowa gra „ Leśne memory”, żetony, np.:

guziki, ziarna fasoli itp.

 

Załącznik nr 2 - Obrazki  - MEMORY

 

Drogie dzieci  –  jest to świetna zabawa ćwicząca pamięć. Poproście rodziców, żeby

z wami zagrali. Zasady gry: każdy obrazek występuje podwójnie, czyli ma swoją

parę. Dzieci podają nazwy zwierząt. Następnie mieszamy obrazki i układamy je na

stole tak, aby nie było widać, co przedstawiają. Odkrywa po dwa obrazki za jednym

razem. Jeśli nie uda się odnaleźć pary, odkładamy je z powrotem w to samo

miejsce, w którym leżało. Jeśli odnajdzie się parę, zdobywamy punkt – zabieramy

obrazki i bierzemy żeton (np. guzik). Po zakończeniu zabawy liczymy uzyskane

punkty.

 

 

 3. Zabawa – wypowiadanie skojarzeń ze słowem „piórko”

 

Do zabawy potrzebne będzie: piórko, oraz obrazek leśnych zwierząt z

poprzedniej zabawy

 

Drogi rodzicu proszę wręczyć dziecku piórko. Pytamy, z czym się ono kojarzy.

Następnie poprośmy dziecko, żeby poruszało się po pokoju tak jak ptak, a

następnie tak jak lis, czy wiewiórka. Zadajemy kolejne pytanie -  jakie są różnice w

sposobie poruszania się tych zwierząt

 

Karta pracy, cz. 2, nr 18

 

Dziecko:

- ogląda obrazek, wypowiada się na jego temat,

- podaje nazwy zwierząt znajdujących się na obrazku,

- liczy zwierzęta poruszające się po ziemi i te, które fruwają,

- mówi, których zwierząt jest więcej

- rysuje po szarej linii drogę sowy do dziupli.


 4. Zabawa Rychowa – „Zebranie na polanie”

 

Kochane dzieci, teraz zamienicie się w zwierzęta. Stańcie z jednej strony pokoju. A

Ty rodzicu zaproś zwierzęta na zebranie, które odbędzie się na leśnej polanie.

Wymień kolejno nazwy zwierząt, np.: kos, jeleń, zając, lis, jeż, dzięcioł. Dzieci

naśladują sposób poruszania się zwierząt, przemieszczają się na drugą stronę

pokoju.

 

 

 5. Zabawa – rozwiązywanie zagadek i odnajdywanie zwierząt na

obrazku.  (można wykorzystać obrazek z poprzedniej zabawy)

 

Kochane „Jasie i Małgosie”, oto kolejna zabawa, która na Was czeka. Rozwiążcie

zagadki  i wskażcie odpowiednie zwierzątko na obrazku.

 

Zagadki:

 

Kolorowy owad

z długimi skrzydłami.

Wygląda jak helikopter,

gdy fruwa nad łąkami.  (ważka)

 

Rude futro, rudy ogon,

do tego spryt nie lada.

Po cichutku, pomalutku

do kurnika się zakrada.  (lis)

 

Dziobem w drzewo stuka,

gdy korników szuka. (dzięcioł)

 

Kopie długie korytarze,

choć nie widzi prawie wcale.

W futrze czarnym jak aksamit

prezentuje się wspaniale. (kret)

 

Na czerwonym pancerzyku

czarne kropki ma.

Chętnie zjada z kwiatków mszyce,

o uprawy dba. (biedronka)

 

Krótkie nóżki, długi ryjek

i kolce na grzbiecie.

Co to jest za leśne zwierze

na pewno zgadniecie. (jeż)

 

Przez całą zimę słodko sobie śpi.

Wiecie, dlaczego?

Bo miód mu się śni!  (niedźwiedź)

 

Ma brązowe, śliczne oczy,

nóżki zgrabne cienkie.

Czy widziałeś ją, gdzieś w  lesie

 to płochliwa…  (sarna)

 

Skacze po lesie z wielkiej uciechy,

Pewnie ma w dziupli smaczne orzechy.  (wiewiórka) 

 

 6. A teraz drogie dzieci „Ruda wiewiórka Czarno -oczka” zaprasza

Was na wycieczkę do lasu -  obejrzyjcie film edukacyjny pt. „Co to jest

las”

 

 https://www.youtube.com/watch?v=31z7hEiIDVs    

 

 

 7. Zabawa twórcza – Opowieść

 

Drogi rodzicu – poproś, aby Wasza pociecha wymyśliła opowiadanie o ulubionym

zwierzęciu zamieszkującym środowisko leśne. Wspólnie ustalcie, jakie to będzie

zwierzę. Wypowiedz pierwsze zdanie, np. Pod wysokim dębem lis wykopał norę.

Dziecko kontynuuje opowieść. Proszę zapisywać wypowiadane przez dziecko

zdania. Na zakończenie proszę odczytać całą historię. Można wspólnie nadać tytuł i

wykonać ilustracji.

 

 

 8Zabawa ruchowa „Spotkanie z sąsiadem” (B. Formy)

 

 

Prosze przeczytać wiersz :          A Wy drogie dzieci wykonajcie nastepujące                                                                                                                     polecenia:

  

Lisek w lesie mieszka,   -                  miarowo klaszczą,

sąsiadów wielu ma.     -                   tupią nogami,

Sarny, dziki, wilki,        -                    obracają się wokół siebie,

on wszystkich dobrze zna.   -           miarowo klaszczą,

Na polu mieszka myszka,    -            biegną w miejscu, stawiają drobne kroczki,

sąsiadką jest chomika,          -          zwracają się do mamy lub rodzeństwa, tworzą 

                                                            parę,

gdy z norki swej wychodzi,      -        zamieniają się miejscami w parach,

to często go spotyka.               -        podają sobie ręce, witają się,

Sąsiadów mamy wielu,         -          maszeruje w dowolnym kierunku,

przechodzą obok nas,         -            maszeruje,

sąsiadem w domu i przedszkolu -   podaja sobie ręce w parach,

jest przecież każdy z nas.    -            maszeruje.      

 

 

Miłej zabawy!

 A. Sz.

Data dodania: 2020-05-21 23:30:56
Data edycji: 2020-05-22 00:10:24
Ilość wyświetleń: 1144
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej