WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

22.04.2020r

22.04.2020r

 

Pożyteczne powietrze.

 „Odkurzacz” – słuchanie wiersza M. Szyszko,

Zapraszamy dzieci do wysłuchania wiersza. Prosimy o zwrócenie uwagi na opis odgłosów, jakie wydaje odkurzacz:

Pomoce: M. Szyszko „Odkurzacz” [w:] „Szedł czarodziej. Antologia wierszy dla dzieci”, wybór i oprac. W. Kot, KAW, Rzeszów 1986, s. 233,

 

        Odkurzacz

                 Trochę mam ze słonia,

                Trochę z węża boa,

                Biegam po podłodze,

                 Aż turkoczą koła.

                Burczę, kicham, duszę,

                 Syczę, prycham, sapię,

                Czasem guzik znajdę,

                 Czasem papier złapię.

                Ach, jak mnie się boją Kurz i pajęczyna,

                 Kiedy wszystko łykam Z najgroźniejszą miną.

                                                                              Małgorzata Szyszko

Pytania do dziecka:

- o czym opowiada wiersz?,

- co robi odkurzacz, do czego służy?,

 Następnie dziecko wymienia  odgłosy, jakie wydaje odkurzacz w wierszu: - burczy, kicha, prycha, sapie, syczy.

Powtarza za rodzicem  wyrazy dźwiękonaśladowcze: człap, człap; syk, syk; stuk, stuk; buu, buu; a psik, a psik; prych, prych; haa, haa.

 Rodzic -  zwraca uwagę na dokładną i poprawną wymowę.

 Po zabawie dźwiękonaśladowczej dziecko  wykonuje ćwiczenie spostrzegawczości - znajdź 4 różnice.

 „Karta pracy” – pokoloruj odkurzacz i dorysowuj  śmieci.

  • „Samolot – zabawa plastyczna metodą origami,

 Pomoce: kartki A4

- doskonalenie orientacji na kartce papieru. Dziecko składa samolot według instrukcji .Może  go dowolnie pokolorować i ozdobić, podpisać swoim imieniem. Gotowe samoloty dziecko zabierają do ogródka i sprawdza, jak latają.

  • „Co robi powietrze”

Dziecko powtarza  na zasadzie echa. Podczas recytowania słów może wykonywać gesty:

 Bo powietrze dużo pracy co dzień ma, (dziecko kręci  młynki rękami od siebie)

 nie zatrzyma się na chwilę, ciągle gna. (kręci młynki rękami do siebie)

A gdy zechcesz go posłuchać, (kładzie  ręce na kolanach)

 tylko nadstaw cicho ucha: (przykłada dłoń do ucha, jakby nasłuchiwało)

 fiju, fiju, fiju, fa. (naśladuje palcami obu rąk grę na flecie)

Data dodania: 2020-04-21 22:59:06
Data edycji: 2020-04-22 00:47:40
Ilość wyświetleń: 456
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej