WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

21.4.2020r

21.4.2020r

Drzewa wokół nas   -   temat dnia

  • „Płuca Ziemi” – rozmowa kierowana

-  dostrzeganie wpływu drzew na powietrze i wskazywanie sposobów wykorzystywania drewna przez człowieka.

Prezentujemy dziecku  zdjęcia parków, lasów i rozmawiamy  z dzieckiem o znaczeniu drzew i korzyściach, jakie niesie ze sobą zadrzewianie otoczenia. Wyjaśniamy, że drzewa produkują tlen potrzebny do oddychania,

-  oczyszczają powietrze z gazów i pyłów,

- ograniczają hałas,

- są siedliskiem dla zwierząt i ptaków,

-  lasy i parki stanowią miejsce wypoczynku.

Prosimy, aby dzieci zastanowiły się: -  do czego człowiek wykorzystuje drzewa.

 Przykłady wykorzystania drewna -  (budowa domów, mebli, zabawek, sprzętów domowych i kuchennych, łodzi, jako surowiec na opał czy do produkcji papieru).

 Zastanawiają się, co może szkodzić drzewom i jak mogą je chronić : (nie niszczyć kory, nie łamać gałęzi, nie wycinać drzew bez potrzeby, chronić przed szkodnikami).

  • „Mniej czy więcej?” – zabawy matematyczne z wykorzystaniem zapałek, doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach, szacowanie, gdzie jest mniej, gdzie więcej, a gdzie tyle samo.

 Pomoce: zapałki (po 20 sztuk dla dziecka)

 Dziecko dostaje około dwudziestu zapałek. Dziecko, zgodnie z instrukcją ,zabiera lub dodają zapałki i próbuje szacować, gdzie jest ich więcej, gdzie mniej, a gdzie tyle samo. Manipuluje zapałkami i starają się sprawnie dodawać i odejmować w zakresie swoich możliwości.

 Przykładowe zadanie:

- Weź sześć zapałek.

-  Teraz zabierz dwie.

- Ile zostało ?

  • „Kolorowe listewki” – zabawa plastyczna,

- rozwijanie kreatywności podczas malowania kawałków drewna farbami.

Pomoce: listewki drewniane dla każdego dziecka, farby plakatowe, pędzle.

 Dzieci dostają kawałki drewna lub listewki i malują je farbami plakatowymi, tworząc własne kompozycje kształtów i barw

  • „Grube i cienkie” – zabawa matematyczna,

poznanie sposobów porównywania grubości pni z wykorzystaniem sznurka/papierowych pasków, rozpoznawanie wybranych gatunków drzew (w ogrodzie).

Pomoce: sznurki/paski papieru

Dziecko mierzy  pnie drzew w ogródku za pomocą sznurków lub pasków papieru.

Po zmierzeniu pierwszego drzewa trzyma palec na sznurku w miejscu wyniku i przechodzi  do drugiego drzewa lub mierzy paskiem papieru i urywa  go w odpowiednim miejscu. Porównuje grubość drzew, określa  ją za pomocą słów: grube, cienkie, grubsze, cieńsze. Nazywa  wybrane gatunki i opisują ich wygląd.

DODATKOWA ZABAWA MUZYCZNA: • „Drzewa na wietrze” – zabawa muzyczno-ruchowa,

- uwrażliwienie na zmiany dynamiki,

-rozwijanie poczucia sprawczości i umiejętności koncentracji uwagi.

Dziecko to - „drzewo” i zajmują dowolne miejsca na środku pomieszczenia. Rodzic gdy gra na dowolnym instrumencie, lub klaszcze , „drzewo” unosi  ręce, poruszają palcami rąk i naśladuje poruszające się delikatnie listki na wietrze. Gdy do gry dołączy inny instrument:  (głośno), „drzewo” kołysze  się na boki, zgina się w pasie i naśladuje  przechylające się na silnym wietrze .

 

Data dodania: 2020-04-20 21:48:42
Data edycji: 2020-04-20 21:55:59
Ilość wyświetleń: 330
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej