WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.06.23 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,, ZABAWKI Z METALU'' ( WTOREK 23.06.2020)

 

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa - ,,Nasze odpady''.

( woreczki gimnastyczne i pojemniki w trzech kolorach: żółty, niebieski zielony)

Rodzic ustawia pojemniki w różnych miejscach pokoju, a woreczki rozrzuca. Na dźwięk tamburynu,dziecko porusza się swobodnie po pokoju, a kiedy muzyka cichnie, dziecko podnosi woreczek w wybranym kolorze i wrzuca go do kosza w tym samym kolorze.

 

* Ćwiczenia ramion i pleców - ,,Zabawy z makulaturą''.

( kawałek gazety)

Dziecko stara się zgnieść gazetę, a następnie przekłada kulkę nad głową z jednej ręki do drugiej.

 

* Zabawa ruchowa z elementem rzutu - ,,Segregujemy śmieci''.

( woreczek gimnastyczny i pojemnik w tym samym kolorze)

Dziecko ustawia się w pewnej odległości od pojemnika i stara się trafić woreczkiem do pojemnika w odpowiednim kolorze.

 

* Zabawa ruchowa aktywizująca duże grupy mięśniowe stóp - ,,Sprzątamy śmieci''.

( woreczek gimnastyczny i pojemniki w tym samym kolorze)

Dziecko stara się sprzątnąć woreczek, chwytając go palcami u stóp i przeskakując na jednej nodze do pojemnika w odpowiednim kolorze, do którego wrzuca worek stopą.

 

* Zabawa ruchowa wzmacniająca mięśnie stóp - ,, Sprzątamy nogami''.

( kawałek tektury, skakanka do wyznaczenia miejsca w pokoju)

Dziecko chwyta między stopy kawałek tektury, a następnie, trzymając ją tylko stopami, przeskakuje w wyznaczone miejsce pokoju.

 

* Ćwiczenie mięśni grzbietu - ,,Kolorowe pojemniki''.

( woreczki w kilku kolorach)

Dziecko leży na brzuchu, trzymając przed sobą w rękach woreczek. Kiedy rodzic wymieni kolor pojemnika, odpowiadający barwie woreczka, dziecko unosi go nad głową.

 

* Ćwiczenia oddechowe - ,,Sprzątamy makulaturę''.

( kawałki gazet, niebieski pojemnik . Do zadania można wykorzystać kulki, które zostały wykonane podczas wcześniejszej zabawy)

Dziecko kładzie przed sobą gazetę i pamiętając o prawidłowym torze oddychania ( wdech – nosem, wydech – ustami ) , próbuje przedmuchać ją w kierunku niebieskiego pojemnika.

 

 

1. Co można zrobić z metalem?

 

* Określanie cech puszek.

( puszki różniące się wielkością, kształtem i kolorem)

- Rodzic pokazuje dziecku kolejno puszki i pyta, z czego są zrobione i po czym dziecko to poznało.

Następnie dziecko opowiada, czym się różnią między sobą poszczególne puszki.

 

* Segregowanie puszek.

( puszki w różnych kolorach, kształtach oraz wielkości, żółte obręcze )

- Rodzic prosi, aby dziecko posegregowało w obręczach puszki ze względu na :

kolor, wielkość ( zbliżoną do siebie, od najmniejszej do największej i na odwrót), wybrane

przez siebie kryterium.

 

* Określanie cech wspólnych wszystkich metali i innych tworzyw.

( dwie puszki, miska z bardzo ciepłą wodą, butelka plastikowa, szklana, drewniany klocek)

- Dziecko dotyka puszki. Określa jej temperaturę poprzez dotykanie rękoma lub przyłożenie do

policzka. Jeśli puszka się nagrzeje, trzeba wymienić ją na inną lub szybko schłodzić.

- Następnie rodzic zanurza puszkę w misce z bardzo ciepłą wodą. Dziecko ponownie określa

jej temperaturę i zastanawia się, kiedy metale są ciepłe, a kiedy zimne.

- Następnie rodzic pokazuje pozostałe tworzywa, a dziecko zastanawia się, czy któreś z nich ma

właściwości takie, jak metal ( np. przewodnictwo cieplne). Po rozmowie dziecko sprawdza swoją

teorię poprzez porównanie.

 

* Zebranie i ekspozycja informacji dotyczących metali.

- Rodzic przypomina poszczególne etapy zajęć, które pomogą dziecku w sformułowaniu

właściwości metali. Pytanie końcowe :

- Jaki kolor najczęściej mają metale?

- Czy mają zapach?

- Do czego można wykorzystać metale?

- Gdzie spotykamy metale?

 

* Tworzenie z puszek ,,Pojemnika na kredki''.

( mała jednobarwna puszka, papier samoprzylepny, nożyczki)

- Dziecko ozdabia puszki w sposób opisany przez rodzica ( np. papierowymi figurkami

geometrycznymi, papierem w określonym kolorze) lub wybrany przez siebie.

 

* Zabawa rozwijająca celność - ,,Strąć puszki''.

( 10 puszek, kilka stron z gazet zgniecionych w piłkę lub piłeczka)

- Rodzic układa przed dzieckiem wieżę z puszek ( cztery u podstawy, stopniowo zmniejszając ich o

jeden - patrząc ku górze) i wyznacza miejsce, z którego będzie trzeba celować w puszki.

Dziecko podchodzi do prób strącenia,( przeliczając, ile sztuk zostało) aż do zbicia wszystkich

puszek.

 

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

( zielone szarfy, woreczek, tamburyn)

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa - ,,Spacer do lasu''.

- Rodzic dzieli dzieci na: drzewo i dziecko.

Drzewo dostaje zieloną szarfę i staje na środku pokoju. Dziecko swobodnie biega w różnych kierunkach. Na zawołanie: Stój!- zatrzymuje się i chowa się za drzewem.

Zabawę powtarzamy kilka razy, pamiętając o zmianie ról.

* Ćwiczenia z elementem równowagi.

- Dziecko spaceruje swobodnie, z woreczkiem na głowie, następnie dziecko kładzie woreczek przed sobą i stara się chwycić go palcami nóg i utrzymać przez chwilę. Ćwiczenia powtarzamy kilka razy, pamiętając o zmianie stop.

* Ćwiczenie mięśni brzucha - ,,Do góry i w dół''.

- Dziecko leży tyłem, woreczek wkłada między stopy. Unosi go stopami do góry i przekłada za głowę, a potem powraca do pozycji wyjściowej.

* Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,,Na plaży''.

- Dziecko kładzie woreczek na podłodze. Chodzi na czworakach dookoła woreczka, naśladuje szukanie na plaży muszli i bursztynów. Co jakiś czas klęka, wyciąga ręce, otwiera dłonie i pokazuje, co znalazło.

* Ćwiczenie tułowia - ,,Samoloty''.

- Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Woreczek kładzie na głowie. Jedną ręką tworzy daszek nad oczami, drugą trzyma na kolanach. Wykonuje skręt tułowia i głowy w lewą stronę, a następnie w prawą stronę.

* Ćwiczenia przeciw płaskostopiu - ,,Sprytne stopy''.

- Dziecko chwyta palcami stopy woreczek leżący na podłodze i podaje go sobie do rąk.

* Zabawa ruchowa ożywiająca - ,,Chronimy się przed słońcem''.

- Dziecko biega po sali, swobodnie wymachując woreczkiem. Na mocne uderzenie w tamburyn zatrzymuje się, rozciąga woreczek nad głową – chroni się przed słońcem.

* Zabawa uspokajająca – Marsz z woreczkiem.

- Dziecko maszeruje po pokoju, machając woreczkiem przed sobą.

 

 

Data dodania: 2020-06-22 20:51:05
Data edycji: 2020-06-22 20:51:13
Ilość wyświetleń: 223
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej