WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.06.18 Czwartek

2020.06.18 Czwartek

Podróże małe i duże

Witajcie Drogie Pszczółki, dzisiaj będziemy podróżowali po Europie, a ściślej mówiąc po niektórych krajach Unii Europejskiej. Poznamy najciekawsze zabytki podczas podróży różnymi środkami transportu. A zatem zaczynamy :)

"Wakacyjna podróż" - pokażmy dziecku mapę Europy z zaznaczonymi granicami Unii oraz unijna flagę. Dziecko zaznacza na mapie miasta lub państwa, które odwiedza:

  • Londyn - rodzic łączy na mapie miasto, z którego wyruszamy z Londynem (np. za pomocą wstążeczki). Teraz przygotujemy samolot (krzesełko za krzesełkiem) oraz bilety z imionami różnych dzieci (między nimi bilet
    z imieniem dziecka). Kiedy dziecko znajdzie bilet ze swoim imieniem może usiąść w "samolocie" (do zabawy możemy zaprosić całą rodzinę, wówczas wśród biletów z imionami powinny znajdować się bilety
    z imionami członków rodziny). Po zajęciu miejsc pytamy dziecko o zasady zachowania podczas podróżowania samolotem (siedzimy na miejscach, nie odpinamy pasów, słuchamy poleceń personelu pokładowego, nie hałasujemy, by nie przeszkadzać innym). Następnie poprzez wyliczankę "Lecimy samolotem" wybieramy pilota.

 

 

Lecimy samolotem

Dziś lecimy samolotem,
ale kto będzie pilotem?
Może ty, może ja,
już zaczyna się ta gra.
Jeden, dwa i trzy, i cztery -
pilot musi siąść za stery.
Pięć i sześć, siedem, osiem -
nie mów, że jesteś nie w sosie.
Dziewięć, dziesięć - już jest czas,
abyś ty  dziś zawiózł nas!                            

                               Katarzyna Skafiriak

 

Po przylocie na miejsce "wysiadamy z samolotu". Oprowadzamy dziecko po Londynie, pokazując ilustracje z charakterystycznymi miejscami i zabytkami, np. Big Ben, Pałac Buckingham, Golden Eye. Pokazujemy flagę Wielkiej Brytanii, a dziecko wymienia jej kolory.

 

  • Paryż - pokazujemy flagę Francji i proponujemy podróż do następnego europejskiego kraju. Na naszej mapie wpinamy pinezkę i łączymy wstążeczką trasę z Londynu do Paryża. Tym razem zapraszam w podróż pociągiem. Rodzic prowadzi pociąg - reszta rodziny to wagoniki (wsiadamy do pociągu w kolejności wypowiadanych przez rodzica prowadzącego początkowych głosek imion pozostałych członków rodziny). Po zajęciu wszystkich miejsc w pociągu wyruszamy. Konduktor rytmicznie recytuje słowa znanej piosenki: Jedzie pociąg z daleka...(zamiast warszawy w tekście wstawia Paryża). Po przyjeździe do Paryża "oprowadzamy" po mieście, pokazujemy ilustracje z charakterystycznymi zabytkami np. Wieża Eiffla, Łuk Triumfalny, Katedra Notre-Dame. Teraz przeczytajmy dziecku wiersz "Francja" Ł. Dębskiego (to rozmowa chłopca turysty z Francuzem na temat przysmaków kuchni francuskiej):

Francja

- Francuzie, co to za stwór?

- To żaba mój chłopcze, bonjour.

- Tę żabę pan włoży do buzi?

- No pewnie. tak robią Francuzi.

- Czy oni nie wiedzą, co jedzą?

- Przeciwnie: i widzą, i wiedzą.

- A jakie są skutki tej diety?

- Dla żaby niewesołe, niestety.

- Co jeszcze dziwnego jadacie?

- Kasztany z langustą w sałacie.

- A czym zajmuje się mer?

- Mer rządzi i lubi ser.

- Ten brzydko pachnący taki?

- Tak, tak, a do tego ślimaki.

- Na myśl o tym mdli mnie od razu.

- Nie kłamię! Najlepsze są z Mazur.

- Aż z Mazur? nie bolą ich nogi?

- Być może. to kawał drogi.

                                                               Łukasz Dębski

 

  • Berlin - do następnego państwa - Niemiec, podróżujemy autostradą. Przed przystąpieniem do podróży zaznaczamy trasę na mapie za pomocą wstążki i pinezki. Wręczamy dziecku kierownicę (np. plastikowa miska lub inny krążek). Przygotowujemy sobie dwie kartki - zieloną i czerwoną (lub inne elementy w tych kolorach), na sygnał wzrokowy (zielone światło) dziecko wyrusza w trasę samochodem. po zauważeniu czerwonego światła dziecko zatrzymuje się. Po kilku powtórzeniach dziecko "zatrzymuje się" w Berlinie. Oglądamy ilustracje np. Bramę Brandenburską, Pałac Charlottenburg, Reichstag, niemiecką flagę. spośród różnokolorowych pasków kolorowego papieru, dziecko wybiera te, które są potrzebne do utworzenia flagi (czarny, czerwony, żółty) i naklejają je na kartkę w odpowiedniej kolejności. Teraz wsiadamy do autobusu i wracamy do miasta w Polsce, z którego rozpoczęliśmy podróż.

Życzę wspaniałych wrażeń
podczas podróżowania
JGP

 

 

Data dodania: 2020-06-18 09:50:51
Data edycji: 2020-06-18 12:34:43
Ilość wyświetleń: 413
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej