WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.06.16 Wtorek

2020.06.16 Wtorek

Ptaki i samoloty

Kochane Pszczółki, dzisiaj zastanowimy się nad tym, w czym podobne są do siebie ptaki i samoloty, a także dlaczego przedmioty unoszą się w powietrzu. Serdecznie zapraszam Was i waszych Rodziców na dzisiejsze zajęcia :)

"Podniebne akrobacje" - Rodzice, podajcie dzieciom do ułożenia puzzle ptaka i samolotu, które najpierw sami potniecie na kawałki (załącznik). Poproście dziecko, aby je ułożyło i nakleiło na kartkę, a następnie wskazało cechy wspólne dla ptaka i samolotu. Wytłumaczmy dziecku, że konstruktorzy maszyny wzorowali sie na sylwetce ptaka w locie, że na skrzydło ptaka (podobnie jak samolotu) działa powietrze. Ptaki poruszają skrzydłami i sterują piórami, a samoloty maja nieruchome skrzydła, ale za to poruszają klapkami na skrzydłach. Ptaki i samoloty mają opływowe, podłużne kształty, które ułatwiają im latanie.

Teraz przeprowadzimy doświadczenia (potrzebne będą: kartka, sznurek, słomka, taśma klejąca, balon, papierowy samolot):

  • samoloty (aby udowodnić, że kształt ułatwia latanie) - najpierw podrzucamy zwykłą kartkę, obserwujemy i opisujemy sposób jej opadania, następnie wykonujemy samolot z papieru, puszczamy go i obserwujemy jego lot, prosimy o opisanie lotu samolotu. Powtarzamy doświadczenie i zadajemy pytanie:
    Dlaczego ta sama kartka opada inaczej po złożeniu?
    Po wysłuchaniu pomysłów dziecka, wyjaśniamy, że samolot ze względu na swoją budowę posługuje sie lotem ślizgowym, a jego kształt i ostro zakończony dziób przecina powietrze;
  • balonowe odrzutowce - na początku wyjaśnijmy dziecku, że samoloty posiadają silniki odrzutowe, dzięki którym mogą latać szybciej; wykonujemy następne doświadczenie - przycinamy słomkę do napojów, tak aby pozbyć sie kolanka, przeciągamy przez nią nitkę, którą przywiązujemy w dwóch przeciwległych miejscach w pokoju/pomieszczenia (musi być mocno naprężona, na podobnej wysokości). rodzic wdmuchuje do balonu powietrze i trzyma go tak, aby powietrze nie uciekło. Dziecko taśmą klejącą przykleja balon do słomki, a na dole balonu dokleja samolot z papieru. Rodzic puszcza balon, a dziecko obserwuje, jak szybko balon z samolotem przemieszcza się po nitce, a następnie próbuje powiedzieć dlaczego. Rodzic wyjaśnia, że powietrze, które wydostało się z balonu przez mały otwór z dużą siłą i szybkością popychało balonik. Podobnie jest w samolotach: gorące powietrze, które wydostaje sie z tyłu samolotów odrzutowych popycha je naprzód.

    "Baloniki" - zabawa utrwalająca kolory, potrzebne będą kawałeczki wstążeczek lub paseczki krepy w kolorach: żółtym, czerwonym, niebieskim i zielonym. Układamy wstążeczki przed dzieckiem i prosimy dziecko, aby wskazało i pomachało do nas wstążeczką w odpowiednim kolorze:



  • Balonik żółty jak słońce.
  • Balonik czerwony jak maczek.
  • Balonik niebieski jak letnie niebo.
  • Balonik jak wiosenka zielony.

Zabawę możemy powtórzyć zamieniając się miejscami z dzieckiem, teraz to dziecko mówi jaki kolor wstążeczki mamy podnieść i pomachać.

http://www.youtube.com/watch?v=owzja2wW8Nk

http://www.youtube.com/watch?v=dOIhRqkPk-A

 

" Jeden, dwa, trzy, to co ja  - rób i ty!" - zestaw zabaw ruchowych

                                                                                                                             Pozdrawiam i życzę
                                                                                                                                super zabawy
                                                                                                                             podczas doświadczeń
                                                                                                                               JGP

Data dodania: 2020-06-16 06:49:08
Data edycji: 2020-06-16 07:31:47
Ilość wyświetleń: 603
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej