WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.06.12 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,, SPRZĘT SPORTOWY'' ( PIĄTEK 12.06.2020).

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Letni spacer''.

- Dzieci spokojnie biegają w różnych kierunkach pokoju.

Na hasło: ,, Spacer'', dobierają się parami i maszerują z partnerem.

* Zabawa ruchowa z elementem skoku - ,,Przeskakujemy morskie fale''.

- Dzieci wykonują skoki obunóż do przodu – naśladują przeskakiwanie fal.

*Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,, Szukamy muszelek''.

- Dzieci naśladują chodzenie na czworakach po wodzie, szukanie muszelek; co pewien czas

wykonują klęk prosty i wyciągają otwarte dłonie przed siebie – pokazują uzbierane muszelki.

* Ćwiczenia tułowia - ,,Puszczamy kaczki''.

- Dzieci wykonują przysiad, naśladują podnoszenie kamienia i puszczanie kaczek na wodzie;

rzuty wykonują raz jedną raz drugą ręką.

* Zabawa ruchowa z elementem równowagi - ,,Sprawdzamy temperaturę wody''.

- Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Uderzają palcami stopy przed sobą i szybko kładą stopy,

aby dotykały podłogi. Ćwiczenie wykonują raz jedną , raz druga nogą. Na sygnał- uderzenie

w tamburyn – dzieci wykonują skok do wody z przysiadem.

* Zabawa uspokajająca – marsz po kole.

- Dzieci maszerują po kole; rytmizują tekst: Wakacje, wakacje to radości czas, i klaszczą; niechaj

wita je z uśmiechem zawsze każdy z was – wykonują ukłon.

 

 

1. ,,Zamówienia na sprzęt sportowy''- zajęcia matematyczne.

 

* Ukazanie sytuacji problemowej. Odczytywanie zamówień.

( 5 kopert , na każdej kartce inny obrazek, np. przedstawiający biedronkę, słońce,

skrzata, las, kaczkę, wybraną piłkę, oraz narysowana odpowiednia liczba kropek i kresek,

pudełko z piłkami pingpongowymi, do koszykówki, do gry w piłkę nożną, w piłkę wodną,

tenisowymi i skakankami)

* Rodzic informuje dziecko, że przedszkola i szkoły znajdujące się w okolicy złożyły u mnie

zamówienia na sprzęt sportowy.

- Odczytuje zamówienia z kartek. Każde zamówienie opiewa na inną liczbę piłek i skakanek, np.

Przedszkole Słoneczko zamawia 7 piłek pingpongowych i tyle samo skakanek.

- Rodzic pyta: Jak myślisz, ile skakanek chce kupić to przedszkole?

* Przedszkole Biedronka zamawia 6 piłek do gry w piłkę wodną i skakanki – o 1 mniej niż

piłek.

- Rodzic pyta: Ile skakanek chce kupić przedszkole Biedronka?

* Przedszkole Skrzacik zamawia 8 piłek tenisowych i 4 skakanki.

* Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Lasu zamawia 4 piłki do gry w piłkę nożną i skakanki

- o 1 więcej niż piłek.

- Rodzic pyta: Ile skakanek zamawia szkoła?

* Szkoła Podstawowa im. Dzikiej Kaczki zamawia tylko 5 piłek do koszykówki.

- Rodzic mówi dziecku, że nie wie , jak się zabrać do realizacji tych zamówień.

Posiada sprzęt ( pokazuje pudełko pełne różnych piłek i skakanek ), ale nie wie, czy wystarczy go

dla wszystkich. Prosi dziecko o pomoc.

Pyta dziecko, czy ma pomysł na rozwiązanie problemu.

- Dziecko losuje kartkę z zamówieniem.

* Rodzic pomaga odczytywać zamówienia.

- Mówi, że narysowane na kartce kropki oznaczają piłki, a kreski oznaczają skakanki.

- Dodatkowy obrazek oznacza rodzaj piłki, jaka jest potrzebna w placówce.

* Dziecko podaje rodzaj i liczbę potrzebnych piłek oraz liczbę skakanek.

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

( szarfy)

 

* Marsz po obwodzie koła, dłonie oparte na biodrach – kciuk znajduje się z przodu, a pozostałe palce – z tyłu. ( Należy zwrócić uwagę na wyprostowane plecy, wciągnięty brzuch, wysokie podnoszenie kolan).

* Swobodny bieg po pokoju, na hasło: ,,Wichura''- podbieganie przez dzieci do ściany i przyleganie do niej plecami, ramiona ułożone w skrzydełka, brzuch wciągnięty.

* Marsz po pokoju, szarfa leży na głowie, złożona na pół, odliczenie sześciu kroków, wspięcie na palce, uniesienie ramion w górę, wdech nosem, opuszczenie ramion, wydech ustami.

* Leżenie na brzuchu, ramiona wyprostowane ( są przedłużeniem tułowia), na sygnał podniesienie głowy i rąk z szarfą nisko nad podłogą, wytrzymanie około 5 sekund, opuszczenie głowy i rąk.

* Siad prosty, podparty z tylu, rozłożona szarfa leży na podłodze – zwijanie szarfy jedną nogą, zgiętą w kolanie, przesuwając ją palcami stopy. Potem – zmiana nóg. Następnie chwytanie szarfy palcami stóp , raz jednej nogi, później drugiej nogi.

* Pozycja stojąca, trzymanie szarfy za plecami jedną ręką, podniesioną do góry – łapanie szarfy od dołu drugą ręką, opuszczoną , zgiętą w łokciu, przeciąganie szarfy rękami, naśladowanie wycierania się ręcznikiem. Potem – zmiana rąk.

* Ćwiczenia w parach: siad prosty w rozkroku naprzeciw siebie, oparcie stóp o stopy partnera, trzymanie dwóch szarf wyciągniętymi do przodu rękami ( jak do przeciągania liny), naprzemienne pociąganie za szarfy przez ćwiczących, odchylanie się i pochylanie partnera.

* Bieganie przez dzieci po całym pokoju, na którym są porozkładane szarfy ( gniazda).

Na hasło: ,,Ptaszki do gniazd'' – wchodzenie do szarf, układanie rąk w skrzydełka.

* Siad klęczny na obwodzie koła , trzymanie dłońmi szarfy za końce, oparcie dłoni o podłogę blisko kolan, odsunięcie szarfy jak najdalej ( zwrócenie uwagi, aby pośladki pozostawały oparte na piętach ) , głowa pochylona, znajduje się pomiędzy ramionami -,, kwiat się rozwija''. Powolne przesuwanie szarfy do kolan, uniesienie ramion z szarfą do góry, pogłębienie odchylenia - ,, kwiat jest rozwinięty''.

* Marsz po obwodzie koła, ramiona z szarfą uniesione do góry.

 

 

* Praca techniczno – konstrukcyjna ,,Model boiska do piłki nożnej''

( zdjęcia nowoczesnych stadionów, duże pudełko w kształcie prostokąta, papier kolorowy, nożyczki

klej, farby i pędzel, kredki, figurki ludzików, zwierząt, mała kulka)

 

- Rodzic pokazuje dziecku zdjęcia nowoczesnych stadionów.

Wyjaśnia znaczenie słowa stadion. Omawia z dzieckiem wygląd stadionu.

Zwraca uwagę m.in. na znajdujące się w środku stadionu boisko do piłki nożnej oraz trybuny

dla kibiców. Następnie proponuje wykonanie modelu boiska.

* Przynosi duże pudełko.

- Dziecko okleja dno pudełka zielonym papierem, białą farbą maluje linie, wyznaczając obręb

boiska.

- Oznacza miejsca dwóch bramek. Następnie rozkłada boki pudełka i maluje na nich trybuny -

miejsca siedzące dla kibiców.

- Na koniec dziecko ustawia figurki sportowców ( ludzików, zwierzątek – po 11 zawodników na

każdą drużynę) oraz figurki sędziów.

* Rodzic wprowadza piłkę do gry- małą kulkę.

- Dziecko porusza figurkami i kulką, rozgrywa mecz.

Data dodania: 2020-06-11 06:56:40
Data edycji: 2020-06-11 06:56:50
Ilość wyświetleń: 246
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej