WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.06.08 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

DRODZY RODZICE! KOCHANE DZIECI!

SERDECZNIE POZDRAWIAM.

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: PROJEKT ,,SPORT''( 08-12.06.2020)

 

CELE OGÓLNE PROJEKTU:

- Budowanie wiedzy na temat sportu i różnych dyscyplin sportowych.

- Rozwijanie zainteresowania sportem.

- Uświadomienie korzyści zdrowotnych płynących z aktywnego spędzania czasu wolnego.

- Nabywanie umiejętności samodzielnego i bezpiecznego organizowania sobie czasu wolnego

w domu.

- Zachęcanie do aktywności ruchowej i uprawiania sportu.

- Poznawanie sylwetek znanych Polaków.

 

TEMAT DNIA : ,,SPORT TO ZDROWIE'' ( PONIEDZIAŁEK 08.06.2020)

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Letni spacer''.

- Dzieci spokojnie biegają w różnych kierunkach pokoju.

Na hasło: ,, Spacer'', dobierają się parami i maszerują z partnerem.

* Zabawa ruchowa z elementem skoku - ,,Przeskakujemy morskie fale''.

- Dzieci wykonują skoki obunóż do przodu – naśladują przeskakiwanie fal.

*Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,, Szukamy muszelek''.

- Dzieci naśladują chodzenie na czworakach po wodzie, szukanie muszelek; co pewien czas

wykonują klęk prosty i wyciągają otwarte dłonie przed siebie – pokazują uzbierane muszelki.

* Ćwiczenia tułowia - ,,Puszczamy kaczki''.

- Dzieci wykonują przysiad, naśladują podnoszenie kamienia i puszczanie kaczek na wodzie;

rzuty wykonują raz jedną raz drugą ręką.

* Zabawa ruchowa z elementem równowagi - ,,Sprawdzamy temperaturę wody''.

- Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Uderzają palcami stopy przed sobą i szybko kładą stopy,

aby dotykały podłogi. Ćwiczenie wykonują raz jedną , raz druga nogą. Na sygnał- uderzenie

w tamburyn – dzieci wykonują skok do wody z przysiadem.

* Zabawa uspokajająca – marsz po kole.

- Dzieci maszerują po kole; rytmizują tekst: Wakacje, wakacje to radości czas, i klaszczą; niechaj

wita je z uśmiechem zawsze każdy z was – wykonują ukłon.

 

1.Budowanie siatki pytań. Określanie, co interesuje dziecko i czego chciałoby się dowiedzieć

o sporcie, wzbogacenie wiadomości na temat wybranych dyscyplin sportowych.

 

* Tworzenie siatki pytań.

( aparat fotograficzny lub telefon komórkowy z funkcją nagrywania, arkusz formatu A1,

czerwony flamaster )

* Rodzic mówi dziecku zagadkę o sporcie.

 

Ci go uprawiają,

co o zdrowie dbają.

Mówią, że każdy ruch

to zdrowy w ciele duch.( sport)

 

* Na dużym arkuszu papieru rodzic zapisuje wyraz SPORT.

- Następnie pyta dziecka, co chciałoby się dowiedzieć o sporcie.

- Wypowiadane pytania zapisuje dookoła wyrazu SPORT, tworząc z dzieckiem

siatkę pytań ( słowa, zdania + symbole)

* Słuchanie wiersza I. Fabiszewskiej ,,Gimnastyka''.

 

Rano wstaję, wkładam dres.

Otwieram okno, miło jest.

Skaczę w górę, skaczę w bok,

i do tyłu robię skok.

Ręce w przód, ręce w tył.

Ćwiczę, abym zdrowy był.

 

* Rozmowa na temat wiersza.

- O czym była mowa w wierszu?

- Dlaczego należy wykonywać różne ćwiczenia ruchowe?

- Ile czasu powinniśmy poświęcać na gimnastykę i jak często powinniśmy ćwiczyć?

- Czy gimnastyka to także uprawianie sportu?

- Dlaczego?

* Rodzic powtarza wiersz.

- Dziecko wykonuje opisane w nim czynności.

* Nauka wiersza na pamięć.

 

* Zapoznanie z jedną z olimpijskich dyscyplin sportowych – gimnastyką artystyczną.

( obrazki lub rekwizyty związane z gimnastyką artystyczną np. kolorowe szarfy, kolorowe obręcze)

* Rodzic wyjaśnia, co to jest olimpiada sportowa?

* Przekazuje dziecku, że jedną spośród wielu olimpijskich dyscyplin sportowych jest gimnastyka

artystyczna.

- Opowiada dziecku ciekawostki na ten temat.

- Pokazuje obrazki oraz rekwizyty, które są najczęściej wykorzystywane podczas ćwiczeń.

 

* Odnajdywanie rymów do nazw dyscyplin sportowych. Ćwiczenia słuchu fonematycznego.

( obrazki przedstawiające różne dyscypliny sportowe)

- Rodzic pokazuje obrazek przedstawiający wybraną dyscyplinę sportową.

- Dziecko podaje jej nazwę.

- Następnie wypowiada słowa, które rymują się z nazwą wybranej dyscypliny sportowej.

 

* Układanie pytań do obrazka.

( obrazki przedstawiające ludzi uprawiających dowolną dyscyplinę sportową)

- Rodzic umieszcza na tablicy obrazki przedstawiające ludzi uprawiających dowolną dyscyplinę

sportową.

- Dziecko układa pytania do obrazka.

- Następnie rodzic lub rodzeństwo odpowiada na pytania.

 

 

2. Piłki w grze – zabawy badawcze.

 

* Rodzic układa na dywanie różnego rodzaju piłki.

- Pyta, jakie znasz dyscypliny sportowe z wykorzystaniem piłek?

- Czym różnią się piłki między sobą?

- Rodzic zachęca do bliższego poznania wyglądu i budowy piłek.

 

* Samodzielne doświadczenia z piłkami.

( piłki różnego rodzaju i różnej wielkości, np. do piłki ręcznej, do piłki nożnej, do siatkówki,

do kosza, do ping- ponga, do rugby, gumowa, z materiału, z gąbki)

- Dziecko grupuje piłki według wielkości. Wskazuje wśród piłek najmniejszą piłkę i największą

piłkę.

- Grupuje piłki według kształtu. Wskazuje piłkę, która ma inny kształt ( piłka do rugby).

Zastanawiają się, dlaczego piłka jest okrągła.

- Porównuje kolory piłek i wzory na piłkach. Wskazuje te, które są do siebie najbardziej podobne.

Grupuje je według własnych pomysłów.

- Układa piłki przy obrazkach przedstawiających poszczególne dyscypliny sportowe, np. piłkę ręczną, piłkę nożną, piłkę siatkową, koszykówkę , rugby.

- Zastanawia się, dlaczego piłki wykorzystywane w poszczególnych dyscyplinach sportowych

różnią się od siebie. Uzasadnia swoje zdanie.

- Porównuje fakturę i twardość piłek. Określa, jakie są one w dotyku, jaką mają powierzchnię

( np. szorstkie, miłe, miękkie, twarde).

- Sprawdza, czy wszystkie piłki odbijają się tak samo od podłogi.

Wykonuje doświadczenia. Wyciąga i formułuje wnioski.

- Sprawdza, którą piłką można najdalej rzucić.

Data dodania: 2020-06-07 20:43:02
Data edycji: 2020-06-07 20:43:11
Ilość wyświetleń: 764
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej