WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.06.01 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

DRODZY RODZICE! KOCHANE DZIECI !

SERDECZNIE WSZYSTKICH POZDRAWIAM.

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY : ,, WAKACYJNE PODRÓŻE'' (01-05.06.2020)

 

TEMAT DNIA : ,, WAKACJE NA WYBRZEŻU''( PONIEDZIAŁEK 01.06.2020).

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Letni spacer''.

- Dzieci spokojnie biegają w różnych kierunkach pokoju.

Na hasło: ,, Spacer'', dobierają się parami i maszerują z partnerem.

* Zabawa ruchowa z elementem skoku - ,,Przeskakujemy morskie fale''.

- Dzieci wykonują skoki obunóż do przodu – naśladują przeskakiwanie fal.

*Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,, Szukamy muszelek''.

- Dzieci naśladują chodzenie na czworakach po wodzie, szukanie muszelek; co pewien czas

wykonują klęk prosty i wyciągają otwarte dłonie przed siebie – pokazują uzbierane muszelki.

* Ćwiczenia tułowia - ,,Puszczamy kaczki''.

- Dzieci wykonują przysiad, naśladują podnoszenie kamienia i puszczanie kaczek na wodzie;

rzuty wykonują raz jedną raz drugą ręką.

* Zabawa ruchowa z elementem równowagi - ,,Sprawdzamy temperaturę wody''.

- Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Uderzają palcami stopy przed sobą i szybko kładą stopy,

aby dotykały podłogi. Ćwiczenie wykonują raz jedną , raz druga nogą. Na sygnał- uderzenie

w tamburyn – dzieci wykonują skok do wody z przysiadem.

* Zabawa uspokajająca – marsz po kole.

- Dzieci maszerują po kole; rytmizują tekst: Wakacje, wakacje to radości czas, i klaszczą; niechaj

wita je z uśmiechem zawsze każdy z was – wykonują ukłon.

 

1. Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby ,,Wakacyjne podróże''.

 

 

Od samego rana tata, Olek i Ada planowali podróże wakacyjne. Zapomnieli o porannym myciu, a nawet o przebraniu się z piżam. Gdyby nie mama, zapomnieliby też o śniadaniu. Szczęśliwie mama przypomniała im o wszystkim. Kiedy byli już umyci, przebrani i najedzeni, wyjęła z szafy globus i postawiła go na podłodze.

- Teraz możecie podróżować palcem po całym świecie.

- Super ! - ucieszył się Olek. Bez namysłu zakręcił globusem. Fruuu! Gdyby kula ziemska obracała się tak szybko, wszyscy dostaliby kręćka jakiegoś lub co najmniej zadyszki. Przed oczami Olka, Ady i taty mknęły kontynenty : Ameryka Północna i Południowa, Afryka, Europa i zaraz Azja i Australia.

- Tu jedziemy! - Palec Olka zatrzymał rozpędzony świat namalowany na globusie.

- Australia, Sydney. Niezłe miejsce. Będzie fajnie. W Australii są kangury i koale.

- W Sydney chciałbym zobaczyć gmach filharmonii – wtrącił tata.

- A będzie tam gmach naszego przedszkola? - spytała Ada.

Olek spojrzał na siostrę z politowaniem. Przecież nikt nie podróżuje do przedszkola,które jest kilka metrów od domu. Zakręcił drugi raz. Jego palec wskazał państwo leżące w Ameryce Południowej.

- Brazylia. Dobry wybór – pochwalił tata. - Są tam wspaniałe plaże. Chętnie poleżałbym sobie – przeciągnął się leniwie.

- Może i ja zaproponuję podróż?- mama zajrzała do salonu. - Chciałabym pojechać z wami do Indii. Zawsze interesowała mnie Azja i jej kultura. Chociaż Afryka też jest ciekawa.

- No pewnie! Jedziemy do Kenii! Do parku z dzikimi zwierzętami. Zobaczymy słonie i żyrafy!

- zawołał Olek ożywiony wizją spotkania dzikiego słonia, a może i lwa.

- A będzie tam nasz park? - nieśmiało spytała Ada.

Wszyscy spojrzeli na nią jak na przybysza z kosmosu.

- Nasz park będzie czekał na ciebie w Polsce. Teraz ja wybieram – powiedział tata. Energicznie zakręcił globusem. Niebieski kolor oceanów i mórz zmieszał się z zielonym, żółtym i brązowym- kolorami kontynentów. Ale aż zakręciło się w głowie. Świat na globusie obracał się zbyt szybko. Co będzie , jeżeli palec taty trafi na głęboki ocean? Nie chciałaby spędzić wakacji na oceanie. Tam już z pewnością nie ma znajomego parku ni przedszkola, ani placu zabaw z dużą okrągłą piaskownicą.

- Stany Zjednoczone. Waszyngton – zakomunikował tata.

- Jest tam plac zabaw? - spytała Ada.

- Naszego nie ma, są inne. Jest za to Biały Dom i …

- Ale naszego domu tam nie ma – przerwała tacie Ada.

- Ja nie mogę! Chcesz jechać na wakacje czy nie? - zniecierpliwił się Olek.

- Chcę. Tylko nie tak daleko – bąknęła Ada.

- To gdzie? Wybieraj – podsunął jej globus.

Ada zamknęła oczy. ,, Niech los zdecyduje'' – pomyślała i dotknęła palcem globusa.

- Tu!

Cała rodzina wbiła wzrok w miejsce, które wskazał palec Ady. Mama i tata pierwsi gruchnęli śmiechem.

- Europa, Polska, Warszawa – podsumował Olek.

Ada westchnęła z ulgą. Jak to dobrze, że zdała się na los szczęścia. W Warszawie jest jej przedszkole i dom, i park, i znajomy plac zabaw. No i tuż pod Warszawą mieszkają ukochani dziadkowie. Co ważne, ich dom stoi w pobliżu lasu.

- Pojedziemy do babci i dziadka. Tam są bociany, dzięcioły, kukułki, żabki, biedronki, ślimaki , pszczoły – zachwalała Ada.

- Mrówki, komary i muchy – dorzucił ponuro Olek. Ale już po chwili śmiał się jak tata i mama.

Nawet napad komarów nie odstraszyły ani jego, ani Ady od podróży do dziadków.

Podpatrywanie ptaków w towarzystwie dziadka, który zna setki ciekawostek o zwierzętach, to był najlepszy z wakacyjnych planów.

 

* Rozmowa na temat opowiadania.

- Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?

- Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?

- Jakie kontynenty były widoczne na globusie?

- Co wskazywał palec Olka?

- Co wskazywał palec taty?

- Gdzie chciała pojechać mama?

- Co wspominała cały czas Ada?

- Co wskazywał palec Ady ? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?

 

2. Wykonanie pracy plastycznej ,, Wakacje na Wybrzeżu''.

 

Zabawa – opowieść ruchowa ,,Na plaży'' według Małgorzaty Markowskiej.

 

Jesteśmy na plaży. Spoglądamy w niebo, na którym fruwają latawce. ( Dzieci biegają po sali w jednym kierunku) .Latawce unoszą się wysoko na wietrze. ( Wznoszą ramiona do góry). Teraz opadają w dół. ( Wyciągają ramiona w bok). Przestało wiać. Latawce opadają na piasek. ( Dzieci siadają skrzyżnie). Rysujemy na piasku kształt swojego latawca. Wietrzyk zaczyna lekko wiać, latawce podrywają się do lotu.( Dzieci powoli podnoszą się do stania i kontynuują bieg po sali).

Słonko świeci, piasek staje się gorący. Idziemy ochłodzić stopy w wodzie. Idąc, podnosimy wysoko kolana, staramy się utrzymać przez chwilę na jednej nodze. Wchodzimy do wody i ochładzamy ciała, polewając woda ramiona, plecy, brzuch. Podskakujemy obunóż, rozchlapując wodę dookoła. Czas na kąpiel słoneczną. Kładziemy się na piasku i opalamy brzuchy. ( Leżą tyłem). Patrzymy na niebo i podziwiamy latawce. Teraz opalamy plecy. ( Przechodzą, przez przetoczenie, do leżenia przodem).

 

* Wskazanie na mapie Polski Morza Bałtyckiego.

* Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy plastycznej ,,Wakacje na Wybrzeżu''.

( kartka z bloku technicznego, klej, farby plakatowe, pędzelek, kubek z wodą).

- Malowanie kartki z bloku technicznego tak, aby była podzielona na trzy pasy: żółty ( piasek)

na plaży), niebieski ( morze), jasnoniebieski ( niebo).

- Wycinanie z kolorowego papieru przedmiotów, rzeczy,które pasują do poszczególnych części

kartki.

- Naklejanie przedmiotów, rzeczy w odpowiednich miejscach na wyschniętej, pomalowanej kartce.

- Wykonanie pracy przez dziecko.

- Porządkowanie miejsc pracy.

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz. 4, s. 60, 61

Data dodania: 2020-05-31 20:29:45
Data edycji: 2020-05-31 20:29:56
Ilość wyświetleń: 321
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej