WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.05.20 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,, MÓJ TATA''( ŚRODA 20.05.2020).

 

Ćwiczenia poranne.

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Wysoko – nisko''.

- Dz. biega po pokoju przy akompaniamencie tamburyna.

Podczas przerwy w grze, na hasło ,,Wysoko'' staje na palcach, wyciąga w górę ręce i klaszcze nad

głową; hasło ,,Nisko''! Jest sygnałem do wykonania przysiadu i uderzenia rękami o podłogę.

*Ćwiczenie dużych grup mięśniowych - ,,Myję z tatą samochód''.

- Dz. naśladuje mycie samochodu i spłukiwanie go wodą z wiadra.

*Ćwiczenie wyprostne - ,,Rodzic zmęczony, rodzic wypoczęty''.

- Dz. siedzi skrzyżnie, ręce trzyma na kolanach. Na hasło,, Rodzic zmęczony ''- wykonuje luźny

skłon tułowia w przód. Na hasło ,,Rodzic wypoczęty'' – prostuje tułów, głowę trzyma prosto.

*Podskoki - ,,Froteruję z mamą podłogę''.

- Dz. rytmicznie, naprzemiennie wykonuje wykroki nogami w przód.

*Ćwiczenie równowagi -,,Rysuję obrazek dla mamy i taty''.

- Dz. stoi na jednej nodze, a drugą rysuje w powietrzu dowolny obrazek. Rysuje na przemian

prawą i lewą nogą.

*Ćwiczenie ożywiające - ,,Rodzinna wycieczka rowerowa''.

- Dz .biega w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan i naprzemiennym uginaniem

i prostowaniem rąk w łokciach.

*Ćwiczenie uspakajające - ,,Mama i tata''.

- Dz. maszeruje po obwodzie koła z rytmicznym wytupywaniem i powtarzaniem

rymowanki ,,Mama i tata kochają mnie'', na słowo ,, mnie'' zatrzymuje się i klaszcze w dłonie;

,,Mama i tata mają dla mnie czas''- na słowo ,, czas'' zatrzymuje się i klaszcze w dłonie.

 

 

1. Zabawa przy piosence ,,Mój tata'' ( może być inna piosenka o tacie, rodzinie).

 

* Rozmowa na temat- ,,Jak pomagam swoim rodzicom''.

- Czy pomagasz swoim rodzicom? W czym?

- Czy powinnaś pomagać rodzicom ? Dlaczego?

 

* Karta pracy, cz.4, s. 49.

- Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada pomagają rodzicom.

- Przedstawianie za pomocą rysunku sposobów, w jakie dzieci pomagają rodzicom.

- Rysowanie po śladzie serduszek, kolorowanie ich.

 

* Ćwiczenia ruchowe przy akompaniamencie instrumentu.

- Marsz, skoki obunóż, przeskoki z nogi na nogę, skok dostawny w wyznaczonych przez

rodzica kierunkach.

* Zabawa ,,Powtórz za mną''- rozwijająca reakcję na przerwę w muzyce.

( nagranie piosenki ,,Mój tata'' lub innej)

- Dziecko maszeruje w dowolnych kierunkach pokoju, przy nagraniu muzyki.

- Podczas przerwy w muzyce rodzic recytuje wybrany przez siebie dwutaktowy fragment piosenki

zachowując jej rytm. Dziecko:

- powtarza go,

- następnie powtarza go, łącząc z określonym przez rodzica ruchem, np.

kto zawiąże sznurowadło - dz. wykonuje obrót wokół siebie,

gdy rozwiąże się – miarowo klaszcze

Ja i mój tata - cztery razy tupie

to super przyjaciele – krzyżuje ręce na piersiach, kołysze się w lewą, a potem – w prawą stronę.

* Zabawa ,,Głośno – cicho''- rozwijająca reakcję na zmiany dynamiczne.

- Dziecko maszeruje po okręgu koła, przy piosence.

- Na mocne uderzenie w tamburyn – zatrzymuje się, przechodzi do przysiadu.

- Gdy rodzic opuszcza rękę trzymającą instrument i delikatnie nim potrząsa, dziecko przechodzi

do przysiadu i recytuje szeptem tekst : Ja i mój tata to super przyjaciele.

- Następnie rodzic unosi rękę trzymającą instrument coraz wyżej i gra coraz głośniej – dziecko

przechodzi do pozycji stojącej i głośno recytuje tekst : Z tatą mogę przeżyć przygód bardzo

wiele.

 

 

2. Laurka dla mamy i taty - ćwiczenia plastyczne.

 

 

* Słuchanie wiersza Stanisława Grabowskiego ,,Nie jestem sam''.

 

Mama biega po pokojach

ze ścierką,

z odkurzaczem,

z froterką.

 

Tata biega po pokojach

z fajką,

z książką

z pomysłami.

 

A ja siedzę szczęśliwa

w pokoju z lalkami, gdzie lalka Rozalka,

zeszyty do pierwszej klasy

atlasy…

 

Gdy w domu -

tatuś i mama,

nie jestem sama.

 

* Rozmowa na temat wiersza.

 

- Co robi mama?

- Co robi tata?

- Gdzie jest dziewczynka?

- Dlaczego jest szczęśliwa?

 

* Wypowiadanie fragmentami tekstu wiersza z radością – najpierw cicho, a później

coraz głośniej.

 

Gdy w domu -

tatuś i mama,

nie jest sama.

 

* Pisanie po śladzie liter i połączeń między nimi ( w powiększonej liniaturze), po wzorze

przygotowanym przez rodzica.

 

To mama i tata.

 

* Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

( kolorowa kartka z bloku technicznego, wycięte kolorowe kwiatki lub naklejki, klej)

 

- Składanie kartki z bloku technicznego na pół, tak aby powstała laurka.

- Naklejanie gotowych elementów ( kwiatków) na kartkę.

- Można przykleić uprzednio napisany napis – Kwiaty dla mamy i taty.

 

 

 

* Czytanie zdań. Ilustrowania ich.

( zdania, kartki, kredki, klej)

 

- Przykładowe zdania.

 

W wazonie były trzy tulipany.

To niebieska miska, a w niej maliny.

Ta żabka jest cała zielona.

- Ilustrowanie zdań.

- Naklejanie podpisów pod ilustracją.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz. 4, s. 49, 50.

 

Data dodania: 2020-05-19 22:37:47
Data edycji: 2020-05-19 22:38:01
Ilość wyświetleń: 243
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej