WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.05.19 Wtorek

2020.05.19 Wtorek

To już potrafię

Witajcie Kochane pszczółki, dzisiaj porozmawiamy o tym, co już potraficie. Nauczymy się nowych ciekawych rzeczy, bo przecież o to chodzi, aby poprzez zabawę stale się uczyć
i zdobywać nowe wiadomości i umiejętności, a zatem zaczynamy :)

Dzisiaj nauczymy się wierszyka, a przy okazji utrwalimy kilka wiadomości o swoim ciele.

 

 

 

"Dwie ręce, dziesięć palców"         Krzysztof Sąsiadek

Ja dziesięć palców mam,
Na pianinie gram.
Ja dwie ręce mam,
na bębenku gram.
Ja dziesięć palców mam,
I na trąbce gram.
Ja dwie ręce mam
I zaklaszcze wam.

http://www.youtube.com/watch?v=6WBmXfSYwwQ

Drodzy rodzice, przeczytajcie dziecku wiersz - dziecko uważnie słucha. Następnie powiedzcie, że teraz będziecie naśladować wszystko, co robią dłonie w wierszu i ponownie przeczytajcie utwór. Przy kolejnych wersach kolejno pokazujcie: dziesięć palców, grę na pianinie, obie dłonie, grę na bębenku, dziesięć palców, grę na trąbce, obie dłonie,
a na koniec klaszczemy. Przy kolejnych recytacjach wiersza dziecko stara się robić to, co rodzic. Możemy także nauczyć się wiersza na pamięć.

 

"Guzik do guzika" - zapraszam do zabaw matematycznych, podczas których będziemy klasyfikowali guziki, będziemy również układali guzikowe rytmy. Do zabaw będą potrzebne różne guziki (zapewne macie takie pudełeczko
z guzikami w domu). Rozsypujemy guziki na dywanie, lub na stole (są w różnych kolorach, różnej wielkości, kształtu,
z dwoma lub czterema dziurkami, na stopce), dziecku podajemy jedną kartkę A4. Zadajemy dziecku pytania:

  • Jakie widzisz guziki?
  • Jaki maja kształt?
  • Jaki maja kolor?
  • Jakiej są wielkości?
  • Czy coś je jeszcze różni oprócz koloru, kształtu i wielkości?
  • Czy mają ze sobą coś wspólnego?
  • Czy da się je połączyć w grupy?
  • Jeśli tak, to w jaki sposób?

Dziecko grupuje guziki - oczywiście rodzic pomaga jeśli dziecko oczekuje pomocy i wsparcia. Gdy zbiory są już dobrze dla dziecka widoczne proponujemy zabawę w układanie rytmów  z guzików. Rodzic rozpoczyna zabawę układając początek rytmu (np.: mały, duży, mały, itd. albo czerwony, zielony, żółty, czerwony zielony...itd.). Dziecko określa jakie guziki powinny być następne. Po wspólnym ułożeniu kilku rytmów dziecko wybiera guziki według własnego pomysłu, a rodzic kończy zadanie. Każdorazowo wspólnie sprawdzamy poprawność ułożenia rytmów.

"Kolorowe guziki" - otaczamy pętlą guziki ze względu na podane cechy: wielkość i liczbę dziurek. Jeśli dziecko ma chęć łączy guziki z dwiema dziurkami i liczy ile ich jest. Dodatkowo na dole kartki rysujemy tyle kresek ile jest guzików z dwiema dziurkami. "Karty pracy. Powietrze" s. 5

                                                                                                                       Pozdrawiam
                                                                          i życzę wesołych
                                                                        zabaw guzikowych
                                                                                        JGP

Data dodania: 2020-05-18 23:43:40
Data edycji: 2020-05-19 00:19:03
Ilość wyświetleń: 336
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej