WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.05.13 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,WIOSNA NA ŁĄCE'' ( ŚRODA 13.05.2020)

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Owady na łące''.

Dz .poruszają się w różnych kierunkach pokoju na palcach, naśladując głosem ciche brzęczenie. Na dźwięk tamburynu przykucają – owady odpoczywają na kwiatach. Na dwa dźwięki tamburynu ponownie poruszają się po pokoju.

* Ćwiczenie dużych grup mięśniowych ,,Bukiety kwiatów''.

Dz. spacerują po łące, co pewien czas schylają się i zrywają kwiatek. Na hasło: Bukiety kwiatów zatrzymują się i podnoszą do góry raz prawą, raz lewą rękę. Prezentują swój bukiet.

* Zabawa ruchowa z elementem równowagi ,,Bocian chodzi po wysokiej trawie''.

Dz. chodzą po pokoju, wysoko unosząc kolana. Po kilku krokach zatrzymują się, stają na jednej nodze, drugą mają opartą o kolano nogi, na której stoją. Poruszają złączonymi przed sobą rękami wyobrażającymi dziób bociana i powtarzają słowa : Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

* Zabawa ruchowa z elementem skoków ,,Ostrożnie żabki''.

Dz.- żabki poruszają się, skacząc w przysiadzie. Hasło ,,Nie ma bociana'' jest sygnałem, że niebezpieczeństwa nie ma, żabki mogą skakać dalej.

* Zabawa bieżna ,,Próbujemy złapać motyla''.

Dz. biegają w różnych kierunkach. Na hasło ,,Hop''! Wyskakują w górę z klaśnięciem nad głową.

* Maszerują po obwodzie koła we wspięciu na palcach – wysoko, a potem w przysiadzie – nisko.

 

 

1.Zabawy przy piosence ,,Wiosna na łące''( może być inna piosenka o tej tematyce).

 

 

* Zabawa ,,Na wiosennej łące''.

- Dz. wspólnie z rodzicem próbują naśladować ruchy zwierząt i roślin żyjących na wiosennej

łące ( np. stokrotki – stanie ze złączonymi nogami, prosto, z głową wyciągniętą do góry,

z rozłożonymi rękami…). Potem wszyscy razem przedstawiają wiosenną łąkę, wcielając się

w wybrane zwierzęta i rośliny.

 

* Układanie dialogów w parach między biedronką i ślimakiem, stokrotką i motylem.

( obrazki, zdjęcia zwierząt, uczestników dialogów).

- Dz. dobierają się w pary, układają dialogi i przedstawiają je pozostałym dz ( rodzeństwu,

rodzicom).

 

* Ćwiczenia rozwijające aparat ruchu w rytmie akompaniamentu na dowolnym

instrumencie.

- Dz. maszerują po okręgu koła, biegają na palcach, przeskakują z nogi na nogę,

wykonują skoki obunóż; podczas przerwy w muzyce: robią skok w przód, dwa kroki w tył;

skok w przód, skok w tył, obrót wokół siebie.

 

* Zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa ,,Wiosenna pogoda''.

- Dz. spacerują po pokoju. Na hasło ,,Burza'' zatrzymują się, klaszczą nad głową i równocześnie

mówiąc : bum, bum, bum . Ponownie spacerują, na hasło ,,Lekki wiatr'' – dz. podskakują

z nogi na nogę. Ponowny marsz, na hasło ,,Słońce''- unoszą ręce w górę, poruszają nimi

w nadgarstkach.

 

*Zabawa ,,Różne ptaki''- wyrabiająca reakcję na ustalony sygnał.

( dla każdego dz.: szablony ptaka do przypięcia, obręcze w liczbie par, w każdej obręczy

szablon odpowiadający szablonom, które ma przyczepione para dz., tamburyn)

- Każde dziecko otrzymuje do przypięcia szablon ptaka ( dla każdej pary inny gatunek).

Gatunki znane dz.: dzięcioł, wróbel, sroka, sowa. Obręcze umieszczone w dowolnych miejscach

pokoju.

- W rytmie tamburynu dz. przemieszczają się w dowolnych kierunkach między obręczami.

- Głośny dźwięk tamburynu to znak, że ptaki szukają swoich gniazd. Pary zajmują miejsca

w odpowiednich obręczach.

- Pod koniec zabawy zabieramy dwie obręcze. Ptaki, które nie zdążą zająć miejsc w gniazdach

skupiają się wokół rodzica i głośno wydają charakterystyczny głos ptaka umieszczonego

na swoim szablonie.

 

* Zabawa ruchowa ,,Motyle i kwiaty''.

( kartonowe kwiaty w czterech kolorach: żółtym, niebieskim, czerwonym, białym, opaski

w takich samych kolorach, tamburyn)

- Rodzic rozkłada na dywanie kartonowe kwiaty w czterech kolorach: żółtym, niebieskim,

czerwonym, białym.

- Dzieci dzieli na cztery grupy motyli, rozdając im opaski w takich samych kolorach.

Motyle w rytmie tamburyna fruwają po łące, omijając kwiaty. Rodzic sukcesywnie

zmniejsza liczbę kwiatów. Te motyle, które nie odnajdują kwiatka w swoim kolorze,

odchodzą na bok.

 

 

2. Wykonanie biedronek.

 

- Rozmowa na temat budowy biedronki.

( duże zdjęcie, obrazek biedronki)

- Rodzic na zdjęciu pokazuje części ciała biedronki, nazywa je ( pancerz, pod nim skrzydła,

głowa, oczy, aparat gębowy, nogi, czułki).

- Biedronki należą do rodziny chrząszczy. Przechodzą przez stadia przeobrażenia

( jak np. motyl).W Polsce najczęściej spotykanymi gatunkami biedronek są dwukropki

i siedmiokropki, co oznacza, że liczba kropek nie wskazuje na wiek, tylko na gatunek.

Biedronki są pożyteczne, bo zjadają mszyce – szkodniki roślin.

 

* Zapoznanie ze sposobem wykonania prac.

( dla każdego dz.: patyki, nici( grube), narysowane wzory biedronek na czarnym

i czerwonym kartonie, nożyczki, klej)

- Przymocowanie półmetrowej nitki do każdego patyka.

- Wycinanie wzorów.

Składanie czerwonego krążka na pół, rozprostowanie go, a następnie rozcięcie

wzdłuż linii zgięcia.

- Naklejanie na czarny korpus biedronki dwóch czerwonych skrzydełek.

- Dorysowywanie flamastrami ( gdy klej przyschnie) kropek na skrzydełkach.

- Przymocowanie nitki do biedronki.

 

* Zabawy z biedronką.

( biedronki wykonane przez dzieci)

- Uczestnicy zabawy układają biedronki na podłodze w jednym szeregu.

- Każdy trzyma w ręce patyczek z naprężoną nitką.

- Między każdym dzieckiem a biedronką powinny być jednakowe odstępy.

- Na hasło ,,Start'' każde dz. zaczyna nawijać nitkę na patyk.

- Zwycięzcą zostaje osoba, która jako pierwsza doprowadzi swoją biedronkę do patyka.

 

* Ćwiczenia logorytmiczne ,,Rób to , o czym mówi wiersz.

 

- Dz. poruszają się razem z rodzicem zgodnie z tekstem wypowiadanego przez niego

wierszyka.

- Następnie poruszają się same podczas recytacji przez rodzica.

 

Zrób do przodu cztery kroki,

i rozejrzyj się na boki.

Tupaj nogą raz i dwa,

ta zabawa nadal trwa.

Teraz w lewo jeden krok,

przysiad, i do góry skok.

Zrób do tyłu kroków trzy,

by koledze otrzeć łzy.

 

Klaśnij w ręce razy pięć,

na klaśnięcie też masz chęć!

Wokół obróć się, raz dwa,

piłka skacze hop – sa – sa.

Ręce w górę i na boki,

zrób zajęcze cztery skoki.

Gdy się zmęczysz, poleż sobie,

i wyciągnij w górę nogę.

 

* Aktywne słuchanie muzyki Antonia Vivaldiego ,,Cztery pory roku. Wiosna''.

( duży zielony kawałek materiału, nagranie utworu Antonia Vivaldiego ,,Cztery poru roku. Wiosna''.

- Dzieci wycinają różne kwiaty z kolorowego papieru i układają je na dużym zielonym kawałku

materiału. Podczas zabawy wchodzą w role wiosennego wiatru, który pojawił się nad

majową łąką. Każde dziecko chwyta kawałek materiału i unosi go w górę. Ilustrują muzykę

następującym ruchem:

- fragment wykonywany głośno: dz. poruszają materiałem w taki sposób, aby kwiatki podskakiwały

wysoko,

- fragment wykonany cicho : dz. delikatnie poruszają materiałem, w taki sposób, aby kwiatki

podskakiwały niezbyt wysoko,

- powtórzenie czynności z punktu 1: dz. wolno poruszają się w prawą stronę,

- powtórzenie czynności z punktu 2: dz. poruszają się w lewą stronę, kładą materiał na podłodze.

Improwizują ruchy wiatru, biegając po pokoju zgodnie z charakterem muzyki; kładą się na

podłodze, jeszcze nieznacznie poruszając rękami i nogami, ale coraz wolniej, aż na koniec zabawy

wiatr cichnie i dzieci zastygają bez ruchu.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz. 4, s. 42

Data dodania: 2020-05-13 08:14:14
Data edycji: 2020-05-13 08:14:24
Ilość wyświetleń: 267
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej