WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.05.04 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

DRODZY RODZICE! KOCHANE DZIECI!

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY NA TYDZIEŃ: ,,MOJA OJCZYZNA''( 04-08.05.2020)

 

 

TEMAT DNIA: ,,ZAKOCHANY W SYRENIE''( PONIEDZIAŁEK 04.05.2020)

 

Ćwiczenia poranne na tydzień.

 

1.Zabawa orientacyjno- porządkowa ,,Hop- bęc''.

- dzieci maszerują w różnych kierunkach po pokoju. Na hasło: Hop, wyskakują w górę, a na

hasło: Bęc- przykucają. Po wykonaniu tych czynności ponownie przechodzą do marszu.

2.Ćwiczenia dużych grup mięśniowych ,,Sięgnij jak najwyżej''.

Dzieci wspinają się na palce, wyciągają ręce naprzemiennie w górę, aby sięgnąć jak

najwyżej; następnie wykonują siad klęczny, przyciskają głowę do kolan- starają się zwinąć w jak

najmniejszą kulkę.

3.Ćwiczenia nóg ,,Jak sprężynka''.

Dzieci wykonują rytmiczne przysiady i wspięcia a tempie uderzeń rodzica w bębenek.

4.Ćwiczenia równowagi ,,Kto potrafi''?

Dzieci dotykają prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie; wytrzymują chwilę w tej

pozycji.

5.Podskoki ,,Haczyki''.

Dzieci spacerują w różnych kierunkach. Na hasło: Haczyki, dobierają się parami, podają

sobie prawe ręce zgięte w łokciach i podskakują- najpierw w prawą stronę a potem,

po zmianie rąk, w lewą stronę.

6.Ćwiczenie uspakajające ,,Dwa koła''.

Dzieci tworzą dwa koła współśrodkowe; jedno porusza się w prawą stronę, a drugie- w lewą stronę. Dzieci idą jedno za drugim, powtarzając rymowankę: Jesteśmy Polakami

i w Polsce mieszkamy ( po słowach Polakami, mieszkamy- zatrzymują się).

 

 

1.Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej ,,Zakochany w syrenie''.

 

* Oglądanie widokówek, książek , albumów o Warszawie.

- Dz. oglądają przygotowany przez rodzica materiał, dzielą się swoimi spostrzeżeniami.

Swobodnie opisują charakterystyczne miejsca Warszawy.

* Ozdabianie napisu Polska.

- Napis Polska, szablon literowy, kontur mapy Polski, kredki.

- Dzieci podają nazwę kraju, w którym mieszkają, kończą zdanie Polska to …

rodzic zapisuje propozycje dzieci na konturze mapy Polski.

- Dzieci dostają napis Polska ( obrysowany przez rodzica lub dzieci od szablonu literowego)

i ozdabiają go według własnego pomysłu.

 

* Dzieci oglądają mapę Polski. Rodzic wyjaśnia, co oznaczają poszczególne kolory.

Odszukują Wisłę, Bałtyk i Warszawę ( rodzic pomaga w razie problemów).

- Rodzic wskazuje miejscowość zamieszkania dzieci.

 

* Słuchanie opowiadania.

 

Ada wróciła a tata z przedszkola i od razu zaczęła opowiadać o wydarzeniach dnia.

- Dzisiaj rysowaliśmy Syrenkę – powiedziała.

- Taki stary samochód? - zdziwił się Olek, który wiedział wszystko o dawnych modelach samochodów takich jak trabant, syrenka i warszawa.

- Syrenkę?- zapytała mama, która w tym czasie miksowała truskawki i nie dosłyszała głosu córeczki.

- Ojejku, nikt mnie nie rozumie- westchnęła Ada i rozwinęła swój rysunek.

- Syrenka warszawska! Kobieta z ogonem ryby i z tarczą – zawołał Olek.- Znam ten pomnik, bo byliśmy tam z klasą.

- Jeśli chcesz, to opowiem ci legendę o tym pomniku i o powstaniu Warszawy- zaproponowała Ada.

- Chcę.

Ada wyjęła jedną ze swoich małych lalek i owinęła jej nogi wstążką, tak, żeby przypominała ogon ryby. Zaczęła opowiadać:

- W pewnej wiosce żyła sobie piękna syrenka, która nie była zwykłą dziewczyną, bo zamiast nóg, miała płetwę. Mieszkała w rzece Wiśle. Czasami wychodziła na brzeg, żeby rozczesać włosy…- Ada udawała, że rozczesuje lalce blond czuprynę.- Syrenka pięknie śpiewała i czarowała swoim głosem rybaków.

Ada odszukała drugą lalkę, której kiedyś obcięła włosy, podała ją Olkowi i powiedziała:

- To będzie rybak. Ma na imię Wars.

- Ja mam go udawać?

- Tak.

- I co mam robić?- zapytał Olek.

- Masz być zakochany- wyjaśniła Ada.

- Ja?

- Tak! Wars zakochał się w syrenie i uratował ją przed innymi rybakami. Oni zarzucili na nią sieci, bo chcieli ją zanieść królowi, żeby dostać dużo pieniędzy. Zatkali sobie uszy, żeby nie słyszeć jej śpiewu.

- A co by się stało, gdyby usłyszeli?

- Ten, kto ją usłyszał, wchodził do rzeki i już nigdy nie wracał. Zwykli ludzie nie mogą żyć pod wodą.

- Wiem. Ludzie mają płuca, a ryby skrzela. Dzięki temu ryby mieszkają pod wodą. I ta twoja syrena też.

- Ada przyniosła z kuchni pustą siatkę po cebuli, która przypominała sieć i wrzuciła do niej swoją lalkę.

- Uratuj mnie, piękny rybaku, a zaśpiewam ci pieśń najpiękniejszą na świecie!- powiedziała.

- Nie śpiewaj mi, bo wpadnę do Wisły i nie wrócę! Zatkałem sobie uszy- powiedział Olek.

- Ojej! Już dawno wyjąłeś sobie zatyczki z uszu i dlatego jesteś zakochany. Taka jest legenda , a my się tylko bawimy. Ratuj syrenę!

- Zakradnę się nocą, kiedy inni rybacy będą spali i rozetnę sieci. Będziesz mogła wrócić do Wisły.

- Pospiesz się, bo nie mogę żyć długo bez wody! - pisnęła Ada.

Olek wyplątał syrenę z cebulowej sieci i powiedział:

- Jesteś wolna. Możesz wracać do domu.

- Dziękuję ci, dzielny rybaku? Jak masz na imię?

- Olek.

- Przecież się bawimy!- przypomniała Ada.

- No dobrze...mam na imię Wars. A ty, jak masz na imię, piękna panno?

- Jestem Sawa. Widziałam cię wiele razy na brzegu rzeki.

- Przychodziłem tu łowić ryby, ale zawsze czekałem na ciebie. Jesteś taka piękna.

- Och! Rybacy tu biegną! Zobaczyli, że mnie uwolniłeś! Nie wyjdę już na brzeg Wisły, chyba, że waszej wiosce będzie groziło wielkie niebezpieczeństwo. Wtedy was obronię! Żegnajcie!

- Żegnaj!- powiedział Olek.

- Przecież ty masz iść ze mną, bo mnie kochasz- przypomniała Ada.

- Idę z tobą, Sawo! - zawołał Olek.

Po chwili obie lalki wylądowały pod tapczanem, który udawał rzekę Wisłę.

Ada opowiadała dalej:

- Wars i Sawa zniknęli pod wodą, i nikt ich już nie widział. Na miejscu wioski powstało miasto Warszawa, w którym mieszkali- zakończyła.

- Wiesz co, może pójdziemy w sobotę z mamą i tatą obejrzeć pomnik Syrenki nad Wisłą?

Sprawdzimy, czy ma skrzela.

- Mówiłeś, że byłeś tam z klasą.

- Ale chcę iść jeszcze raz.

- Hm...ty chyba naprawdę zakochałeś się w tej Sawie - zachichotała Ada.

 

* Rozmowa na temat opowiadania.

- O czym dowiedziała się Ada w przedszkolu?

- Kto pomógł jej przedstawić legendę?

* Wspólne opowiadanie legendy o powstaniu Warszawy.

 

 

2.Piękny jest nasz kraj- twórcza zabawa plastyczna.

 

* Wykonanie pracy plastycznej ( zdjęcia lub obrazki wycięte z czasopism, przedstawiające różne miejsca Polski, pastele olejowe, kartki, klej)

* Zaproponowanie wykonania obrazka przedstawiającego miejsca, które dzieciom się podobają,

z jednoczesnym uchwyceniem różnorodności polskiego krajobrazu.

* Pokaz i omówienie sposobu wykonania pracy .

- Samodzielne działania dzieci; naklejanie pośrodku kartki zdjęcia lub obrazka ( wyciętych z kolorowych czasopism) wybranego przez dzieci; dorysowywanie- według pomysłów dzieci- z każdej strony pastelami olejnymi brakujących elementów w taki sposób, aby z naklejonym elementem tworzyły jedną całość.

-

* Oglądanie powstałych prac.

* Rozmowa na temat pracy.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 29

Data dodania: 2020-05-04 07:34:17
Data edycji: 2020-05-04 07:34:27
Ilość wyświetleń: 251
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej