WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.04.30 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,, KIM JESTEŚ''( CZWARTEK 30.04.2020).

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

(TAMBURYN, BĘBENEK, KRĄŻEK, KLOCEK)

 

1. Zabawa orientacyjo – porządkowa ,,Tworzymy koło''.

- Dziecko porusza się w rytm tamburyna. Podczas przerwy w grze jak najszybciej

podaje ręce rodzicom lub rodzeństwu i tworzy koło.

2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych ,,Pobudka''.

- Dziecko leży na dywanie- śpi. Na uderzenie w bębenek powoli wstaje, prostuje się

przeciąga, przeciera oczy, maszeruje po sali, aby rozprostować mięśnie: ale chce jemu się

jeszcze spać i na sygnał – dwa uderzenia w bębenek – ponownie zasypia.

3. Ćwiczenia z elementem czworakowania ,,Rozrzucone klocki''.

- Dziecko chodzi na czworakach pomiędzy rozłożonymi na dywanie klockami.

Co pewien czas prostuje się i rozciąga, jak dużo klocków rozłożonych jest na dywanie.

4.Ćwiczenia tułowia połączone z ćwiczeniem równowagi ,,Zbieramy klocki''.

- Dziecko spaceruje po sali, trzymając krążek na wyciągniętej dłoni w taki sposób, aby mu nie

spadł. Na uderzenie w bębenek wykonuje skłon w przód ( nogi proste w kolanach), podnosi

klocek i kładzie go na krążku. Na zakończenie zabawy wrzuca klocki do wyznaczonego

pojemnika.

5.Zabawa bieżna ,,Wracamy do domu''.

- Krążki- domy rozłożone są na podłodze. Dziecko biega w rytm bębenka pomiędzy nimi,

w różnych kierunkach, starając się zapamiętać, gdzie znajduje się jego dom.

Podczas przerwy w grze, wraca do domu i siada na krążku.

6.Zabawa uspokajająca ,,Marsz z krążkiem''.

- Dziecko maszeruje po dywanie w rytm bębenka, trzymając krążek na dłoni w taki sposób,

żeby nie spadł. Potem odkłada go na wyznaczone miejsce.

 

 

1.Nauka wiersza Ewy Stadtmuller ,,Kim jesteś?

 

* Zabawa ,,Dokończ zdania''.

- Rodzic mówi początek zdania, a dziecko je kończy.

- Miejscowość, w której mieszkam, to….

- Mieszkam...przy ulicy…

- Lubię swoją miejscowość, bo…

- Moje przedszkole znajduje się w … przy ulicy...

 

 

* Słuchanie wiersza.

 

Czy wiesz, kim jesteś? - To oczywiste!

Co ci jest bliskie?- Znaki ojczyste.

Ojczyste barwy- biało- czerwone.

Ojczyste godło- orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie – mazurka dźwięki,

No i stolica- miasto syrenki.

 

I jeszcze Wisła co sobie płynie:

Raz na wyżynie, raz na równinie.

I mija miasta prześliczne takie…

- Już wiesz, kim jesteś?

- Jestem Polakiem.

 

* Rozmowa na temat wiersza.

- Co jest bliskie osobie z wiersza?

- Jakie znaki ojczyste?

- Co jest jeszcze bliskie?

- Kim jest osoba z wiersza?

- A wy, kim jesteście?

* Wskazywanie wśród obrazków flag – flagi Polski.

( Obrazki flag różnych państw).

- Rodzic umieszcza na tablicy obrazki flag różnych państw, w tym flagę Polski.

- Dz. wskazuje ją, omawia jej wygląd.

 

* Powtórna recytacja wiersza.

 

Karta pracy, cz.4, s.28

 

* Rodzic pyta:

- Co to jest Bałtyk?

- Gdzie się znajduje?

- Jak nazywa się stolica Polski?

- Oglądanie godła.

- Kolorowanie rysunku godła według wzoru.

- Kolorowanie flag, żeby wyglądały jak flaga Polski.

 

* Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał – Polska.

 

- Dz. maszerują w różnych kierunkach pokoju podczas wypowiadania przez rodzica

dowolnych słów. Kiedy usłyszą słowo Polska, muszą jak najszybciej usiąść.

 

* Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu.

 

- Rodzic mówi fragmenty wiersza, dziecko za nim powtarza. Potem dziecko próbuje recytować

wiersz wspólnie z rodzicem.

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

 

( Bębenek, tamburyn, plastikowy kręgiel).

 

* Zabawa orientacyjno- porządkowa ,,Posłuszne kręgle''.

- Dzieci poruszają się swobodnie po sali, trzymając kręgle w ręce. Na mocne uderzenie

w bębenek zatrzymują się i manipulują kręglami: podają je sobie z jednej ręki do drugiej,

z przodu, za plecami, pod kolanami; podrzucają i łapią.

* Ćwiczenie mięśni brzucha ,,Jak najdalej w przód''.

- Dzieci w siadzie prostym, kręgle trzymają w obu rekach. Wykonują skłon tułowia w przód,

sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp ( kolana proste).

* Skręty ,,Na prawo, na lewo''.

- Dzieci w siadzie skrzyżnym, trzymają kręgle na głowach, podtrzymując je rękami,

łokcie mają na zewnątrz. Wykonują skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonują

kilka rzutów i chwytów kręglami.

* Skrętoskłony ,,Witamy stopy''.

- Dzieci w siadzie rozkrocznym, kręgle trzymają oburącz w górze; wykonują skrętoskłon do

lewej stopy – przywitanie jej ( podczas ćwiczenia dz. starają się nie zginać kolan, kręgle

trzymają obiema rekami).

* Ćwiczenie mięśni grzbietu ,, Oglądamy kręgle''.

- Dzieci leżą na brzuchu, trzymają kręgle w obu rękach przed twarzą. Unoszą głowę, prostują ręce

oglądają kręgle, wytrzymują przez chwilę. Potem powrót do leżnia – odpoczynek.

* Ćwiczenie mięśni brzucha ,,Spotkanie''.

- Dzieci leżą na plecach, trzymają kręgle w obu rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie

wznoszą obie ręce i nogi – dążą do spotkania nóg z kręglami; potem powracają do pozycji

wyjściowej.

* Ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha ,,Z nóg do rąk''.

- Dzieci leżą na plecach, kręgle trzymają pomiędzy stopami. Przekazują kręgle do rąk za głową

i powracają do siadu. Ponownie wkładają kręgle pomiędzy stopy i od nowa wykonują ćwiczenie.

* Bieg ,,Postaw kręgle''.

- Dzieci biegają z kręglami w różnych kierunkach przy akompaniamencie tamburyna. Podczas

przerwy w grze stawiają kręgiel na podłodze tak, aby się nie przewrócił.

* Ćwiczenia przeciw płaskostopiu ,,Sprytne stopy''.

- Dzieci w siadzie prostym podpartym, kręgiel mają pomiędzy stopami ( pionowo).

Krążą obunóż w prawo i w lewo.

- Wałkują kręgle raz jedną , raz drugą stopą.

- W siadzie podpartym- chwytają stopami kręgle i podnoszą je do góry.

* Zabawa rytmiczna ,,Zgodnie z rytmem''.

- Dzieci, w rytmie bębenka, spacerują po sali w różnych kierunkach. Podczas przerwy w grze

zatrzymują się, słuchają rytmu wystukanego przez rodzica na bębenku, starając się go zapamiętać

a następnie wystukują ten rytm, uderzając kręglami o podłogę.

* Zabawa uspokajająca ,,Marsz parami''.

- Dzieci maszerują parami po obwodzie koła; odkładają kręgle na wyznaczone miejsce.

 

 

* Słuchanie legendy charakterystycznej dla danej miejscowości.

 

- Rozmowa z dzieckiem na temat treści utworu.

- Samodzielne opowiadanie legendy przez dziecko.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz. 4, s.26, 27,28

Data dodania: 2020-04-30 07:26:44
Data edycji: 2020-04-30 07:26:55
Ilość wyświetleń: 289
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej