WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.04.29 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,, NAJPIĘKNIEJSZE MIEJSCE ŚWIATA''( ŚRODA 29.04.2020)

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

(TAMBURYN, BĘBENEK, KRĄŻEK, KLOCEK)

 

1. Zabawa orientacyjo – porządkowa ,,Tworzymy koło''.

- Dziecko porusza się w rytm tamburyna. Podczas przerwy w grze jak najszybciej

podaje ręce rodzicom lub rodzeństwu i tworzy koło.

2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych ,,Pobudka''.

- Dziecko leży na dywanie- śpi. Na uderzenie w bębenek powoli wstaje, prostuje się

przeciąga, przeciera oczy, maszeruje po sali, aby rozprostować mięśnie: ale chce jemu się

jeszcze spać i na sygnał – dwa uderzenia w bębenek – ponownie zasypia.

3. Ćwiczenia z elementem czworakowania ,,Rozrzucone klocki''.

- Dziecko chodzi na czworakach pomiędzy rozłożonymi na dywanie klockami.

Co pewien czas prostuje się i rozciąga, jak dużo klocków rozłożonych jest na dywanie.

4.Ćwiczenia tułowia połączone z ćwiczeniem równowagi ,,Zbieramy klocki''.

- Dziecko spaceruje po sali, trzymając krążek na wyciągniętej dłoni w taki sposób, aby mu nie

spadł. Na uderzenie w bębenek wykonuje skłon w przód ( nogi proste w kolanach), podnosi

klocek i kładzie go na krążku. Na zakończenie zabawy wrzuca klocki do wyznaczonego

pojemnika.

5.Zabawa bieżna ,,Wracamy do domu''.

- Krążki- domy rozłożone są na podłodze. Dziecko biega w rytm bębenka pomiędzy nimi,

w różnych kierunkach, starając się zapamiętać, gdzie znajduje się jego dom.

Podczas przerwy w grze, wraca do domu i siada na krążku.

6.Zabawa uspokajająca ,,Marsz z krążkiem''.

- Dziecko maszeruje po dywanie w rytm bębenka, trzymając krążek na dłoni w taki sposób,

żeby nie spadł. Potem odkłada go na wyznaczone miejsce.

 

1. Zabawy przy piosence ,,Najpiękniejsze miasto świata''( może być inna piosenka o

Ojczyźnie).

 

* Ćwiczenia ruchowe przy akompaniamencie instrumentu ( bębenka).

- marsz, skoki obunóż, przeskoki z nogi na nogę, krok dostawny w wyznaczonym przez

rodzica kierunku

* Słuchanie piosenki.

* Omówienie treści piosenki.

* Nauka zwrotki i refrenu.

* Zabawa ,,Jestem Polakiem''- rozwijająca zdolność improwizacji muzycznych.

( nagranie piosenki, bębenek)

- W rytmie nagrania piosenki dziecko maszeruje w określonym kierunku.

- Mocne uderzenie w bębenek i przerwa w muzyce oznaczają zatrzymania się.

- Rodzic zwraca się do dziecka śpiewając: Jestem Polakiem, ponieważ…

- Dziecko kończy zdanie śpiewając.

Inna wersja zabawy:

* Zdanie: , można zastąpić innym zdaniem, np.: Jestem Polakiem ponieważ…, można zastąpić

innym zdaniem, np.; Mieszkam w …, Bardzo lubię swoje miasto, ponieważ..

 

* Zabawa ,, Kolorowe obręcze''- rozwijająca koordynację słuchowo – ruchową.

( odtwarzacz CD, nagranie dowolnej muzyki, tamburyn, małe obręcze).

* Dziecko maszeruje, między małymi obręczami rozłożonymi w pokoju, w rytm nagrania

muzyki. Na sygnał, dziecko zajmuje miejsce obok najbliżej leżącej obręczy. Wykonuje

ruchy:

- jedno uderzenie w tamburyn- unosi obręcze w górę, przechodzi do lekkiego rozkroku,

pozostaje przez chwilę w bezruchu, powoli wstaje do pozycji wyjściowej i odkłada obręcze

na podłogę.

- dwa uderzenia w tamburyn- przechodzi do przysiadu. Rodzic wydobywa z instrumentu

dźwięki o różnym natężeniu ( cicho, coraz głośniej, głośno, coraz ciszej, cicho),

dziecko powoli unosi obręcz nad głowę, wykonuje obrót wokół siebie, po czym powoli

ją opuszcza z równoczesnymi obrotami, przechodzi do przysiadu, odkłada obręcz.

- Trzy uderzenia w tamburyn – unosi obręcz nad głowę, przechodzi do rozkroku, wykonuje

skłon w lewą stronę, następnie w prawą stronę- skłony wykonuje w tempie wolnym

i umiarkowanym.

 

2. Herb naszej miejscowości – wydzieranka z papieru kolorowego.

 

* Oglądanie herbu miejscowości, z której pochodzą dzieci.

* Wyjaśnienie znaczenia herbu.

( obrazek herbu miejscowości, w której mieszkają dzieci).

* Rodzic zwraca uwagę dz. z jakich elementów składa się herb, wyjaśnia, co one oznaczają.

* Dziecko wodzi palcem po rysunku herbu w prawą i w lewą stronę.

 

* Zabawa ,,Który z kolei''?

( herby różnych miast, w tym herb miejscowości, w której mieszkają dzieci)

- Rodzic układa w szeregu herby różnych miast, pośród nich jest herb miejscowości, w której

mieszkają dzieci. Zadaniem dziecka jest udzielenie odpowiedzi na pytanie:

Który z kolei jest herb naszej miejscowości?

- Za każdym razem rodzic układa w inny sposób szereg z herbów.

 

* Ćwiczenie spostrzegawczości ,,Odszukaj symbole''.

( herby różnych miast, w tym herb miejscowości, w której mieszkają dzieci, rysunki elementów z tych herbów)

 

- Rodzic układa przed dz. rysunki elementów pochodzących z różnych herbów.

- Zadaniem dz. jest rozpoznanie i wskazanie herbu, z którego pochodzą symbole na rysunkach.

 

* Wykonanie pracy plastycznej.

* Samodzielne działanie dziecka: rysowanie wnętrza herbu, wydzieranie z papieru w odpowiednich

kolorach małych kawałeczków, naklejanie ich na konturach herbu.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz.4, s.23, 24, 25

 

 

 

Data dodania: 2020-04-29 07:40:45
Data edycji: 2020-04-29 07:40:55
Ilość wyświetleń: 282
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej