WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.04.27 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

DRODZY RODZICE ! KOCHANE DZIECI!

 

 

W tym tygodniu będziemy rozmawiać o naszej miejscowości; poznamy herb swojej miejscowości i najważniejsze instytucje i punkty usługowe.

 

 

TEMAT TYGODNIA : ,,MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION''( 27-30.04.2020)

 

TEMAT DNIA : ,,MAŁE MIASTECZKO'' ( PONIEDZIAŁEK 27.04.2020)

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA TYDZIEŃ:

 

1. Poznanie legend związanych ze swoją miejscowością, swoim regionem.

2. Poznawanie zapisu nazwy swojej miejscowości.

3. Poznawanie herbu swojej miejscowości ( lub projektu herbu).

4. Organizowanie kącika regionalnego; sukcesywne wzbogacanie go w eksponaty.

5. Poznawanie instytucji i ważniejszych punktów usługowych znajdujących się w pobliżu, określanie pełnionych przez nie funkcji.

6. Poznawanie zawodów niedostępnych bezpośredniej obserwacji.

7. Poznawanie zawodów związanych z wybraną dziedziną życia społecznego, np.: budownictwem, szkolnictwem, służba zdrowia.

8. Stosowanie zwrotów : jesteśmy Polakami, mieszkamy w Polsce, mówimy po polsku.

9. Słuchanie wierszy, opowiadań, legend dotyczących Polski, np. Jej pochodzenia.

10.Nazywanie ważniejszych miast Polski, rzek – Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr.

11.Wspólne układanie gier, wykonywanie prac plastycznych i technicznych.

12.Wyodrębnianie ze słów głosek; rozpoznawanie i nazywanie małych i wielkich liter; czytanie sylab, wyrazów o prostej budowie fonetycznej.

13.Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

14.Wykonywanie prac plastycznych; śpiewanie piosenek; rozwijanie sprawności fizycznej.

 

ĆWICZENIA PORANNE ( NA CAŁY TYDZIEŃ)

 

(TAMBURYN, BĘBENEK, KRĄŻEK, KLOCEK)

 

1. Zabawa orientacyjo – porządkowa ,,Tworzymy koło''.

- Dziecko porusza się w rytm tamburyna. Podczas przerwy w grze jak najszybciej

podaje ręce rodzicom lub rodzeństwu i tworzy koło.

2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych ,,Pobudka''.

- Dziecko leży na dywanie- śpi. Na uderzenie w bębenek powoli wstaje, prostuje się

przeciąga, przeciera oczy, maszeruje po sali, aby rozprostować mięśnie: ale chce jemu się

jeszcze spać i na sygnał – dwa uderzenia w bębenek – ponownie zasypia.

3. Ćwiczenia z elementem czworakowania ,,Rozrzucone klocki''.

- Dziecko chodzi na czworakach pomiędzy rozłożonymi na dywanie klockami.

Co pewien czas prostuje się i rozciąga, jak dużo klocków rozłożonych jest na dywanie.

4.Ćwiczenia tułowia połączone z ćwiczeniem równowagi ,,Zbieramy klocki''.

- Dziecko spaceruje po sali, trzymając krążek na wyciągniętej dłoni w taki sposób, aby mu nie

spadł. Na uderzenie w bębenek wykonuje skłon w przód ( nogi proste w kolanach), podnosi

klocek i kładzie go na krążku. Na zakończenie zabawy wrzuca klocki do wyznaczonego

pojemnika.

5.Zabawa bieżna ,,Wracamy do domu''.

- Krążki- domy rozłożone są na podłodze. Dziecko biega w rytm bębenka pomiędzy nimi,

w różnych kierunkach, starając się zapamiętać, gdzie znajduje się jego dom.

Podczas przerwy w grze, wraca do domu i siada na krążku.

6.Zabawa uspokajająca ,,Marsz z krążkiem''.

- Dziecko maszeruje po dywanie w rytm bębenka, trzymając krążek na dłoni w taki sposób,

żeby nie spadł. Potem odkłada go na wyznaczone miejsce.

 

1. Słuchanie wiersza Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby ,,Małe miasteczko''.

 

* Zabawa z rymowanką – Miejscowość swoją znamy, miejscowość swoją kochamy.

- Dziecko wypowiada rymowankę cicho, głośno, rytmizując ją prostym, wymyślonym

przez nie ruchem ( np.: klaskanie, tupanie, podskoki), śpiewa na własną melodię.

* Słuchanie wiersza Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby ,,Małe miasteczko''.

 

W małym miasteczku nie ma wieżowców,

schodów ruchomych ni zoo,

Lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,

które śpiewają wesoło.

 

Dokoła rynku stoi rząd domów

w siedmiu kolorach tęczy;

ruch jest nieduży, spokojnie, miło,

czasami pszczoła zabrzęczy.

 

Czyste powietrze pachnie zielenią,

na niebie świeci słoneczko,

wszędzie jest blisko, ludzie się znają,

dbają o swoje miasteczko.

 

* Rozmowa na temat wiersza.

- Jak wygląda małe miasteczko?

- Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku?

* Wskazywanie różnic między miasteczkiem ( wsią), a dużym miastem.

( napisy: Jakie jest?, Małe miasto (wioska), Duże miasto.

- Rodzic umieszcza na tablicy napisy.

- dziecko podaje określenia, samodzielnie lub z pomocą rodzica i układa je, jeśli potrafi. Np:

spokojnie, dużo zieleni, nie ma smogu, mało hałasu...( małe miasto/ wioska); dużo hałasu, smog,

pojazdy, dużo osób…. ( duże miasto).

 

* Zabawa ruchowa ,, Spacer krętą uliczką''

 

( apaszka do zawiązania oczu)

- Dziecko ma zawiązane oczy, a rodzeństwo lub rodzic jest przewodnikiem, który prowadzi dziecko

po uliczce.

- Rodzic podaje określenie kierunku, np.: prosto, w prawo, w lewo, a zadaniem przewodnika jest

przeprowadzenie kolegi do końca uliczki.

 

2. Spacer ( wirtualny) po swojej miejscowości.

- Oglądanie i porównywanie budynków mieszkalnych.

- Zwracanie uwagi na budownictwo jedno- i wielorodzinne.

- Zachęcanie do obserwacji zmian jakie zaszły w najbliższej okolicy.

- Poznawanie nazw mijanych ulic.

 

* Zabawy konstrukcyjne – budowanie z klocków.

- Dziecko buduje różne domy z klocków.

- Następnie porównuje powstałe budowle, wykorzystując następujące pojęcia:

wysoki, wyższy, niższy.

- Dziecko zachęca do kupna powstałego domu poprzez reklamę.

- Poszukuje jak największej liczby argumentów przekonujących potencjalnych klientów

do zainteresowania się danym budynkiem.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz.4, s. 20

Data dodania: 2020-04-26 21:23:07
Data edycji: 2020-04-26 21:23:20
Ilość wyświetleń: 287
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej