WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.04.14 - ZAJĘCIA DLA DZIECI NA WTOREK

TEMAT KOMPLEKSOWY NA TYDZIEŃ: ,,WIOSNA NA WSI (14-17.04.2020)

 

TEMAT DNIA : ,, UPARTY KOGUT'' (WTOREK)

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA TYDZIEŃ:

 

1. Poznawanie, w sposób pośredni(film, książka), zwierząt hodowlanych na wsi- zarówno dorosłych, jak i ich potomstwa; nazywanie ich miejsc zamieszkania; naśladowanie ruchów i głosów.

2. Tworzenie ciągów słów na zasadzie skojarzeń (np. Ryba- woda- statek).

3. Tworzenie uogólnień do podanych nazw przedmiotów, roślin, zwierząt.

4. Wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.

5. Rozpoznawanie i nazywanie małych i wielkich liter.

6. Czytanie sylab, wyrazów o prostej budowie fonetycznej.

7. Czytanie krótkich tekstów o prostej budowie fonetycznej.

8. Wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych.

9. Budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.

10.Klasyfikowanie przedmiotów; mierzenie długości (szerokości) za pomocą sznurka, dłoni, stopa

za stopą, krokami.

11. Wykonywanie prac plastycznych i technicznych.

12. Nauka piosenek, śpiewanie zbiorowo i indywidualnie.

13. Dysponowanie sprawnością całego ciała.

 

 

1.Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby ,,Uparty kogut''( plik w

załączniku).

 

* Wyjaśnienie słowa uparty.

- Rodzic pyta:

- Kogo nazywamy upartym?

- Czy zwierzęta też mogą być uparte?

- Czy znacie takie zwierzęta?

* Słuchanie opowiadania ,,Uparty kogut''.

* Rozmowa na temat opowiadania.

- Czy mama Olka i Ady była wcześniej na wsi?

- Z kim bawił się Olek?

- Co robiła Ada?

- Jaki ptak zainteresował się mamą? Dlaczego?

- Czym zajęli się tata z wujkiem?

- Jak mama przechytrzyła koguta? Czy jej się to naprawdę udało?

 

* Zabawa ,,Jakie jest zwierzę''.

- Rodzic pyta: Jaki (jaka) jest…?- podając nazwę zwierzęcia, a dzieci wymyślają określenia.

Np. Jaka jest kura? (mała, głośna…)

Jaki jest kogut? (szybki, głośny…)

Jaka jest kaczka? (spokojna, powolna…)

Jaka jest krowa?(duża, łagodna, spokojna…)

Jaki jest koń?(duży, szybki, groźny).

 

*Układanie zdań na temat zwierząt z wiejskiego podwórka.( Zdjęcia, obrazki zwierząt)

- Zabawę rozpoczyna rodzic, wypowiadając pierwsze zdanie. Np. Po podwórku kroczy kaczka,

a za nią żółte kaczuszki. Następne zdania układa dziecko.

 

*Zabawa bieżna - ,,Jastrząb,kura i pisklęta''.

 

- Wyznaczenie przestrzeni- podwórka do biegania lub pokoju.

- Po prawej stronie znajduje się kurnik ogrodzony skakanką, po drugiej- gniazdo jastrzębia.

- Kura wyprowadza pisklęta na podwórko.

- Przysiadają tam i zbierają ziarenka.

- Na zapowiedź: Leci jastrząb- pisklęta wraz z kurą uciekają do kurnika.

- Jastrząb łapie pisklęta, które nie zdążyły uciec ( zapraszam do zabawy całą rodzinkę).

 

 

2. ,,Żaneta zobaczyła żubry ''- zapoznanie z literą Żż- wyodrębnienie wyrazu podstawowego

,,żubry''.

Zabawa ,,Wiejskie podwórko''.

Rodzic mówi:

- Wyobraźcie sobie, że nasz pokój jest podwórkiem wiejskim.

- Jest wieczór i zbliża się pora karmienia zwierząt.

- Krowy czekają na świeżą trawę, zaś kaczki na owies.

- Ale krowy chcą jeść wspólnie z innymi krowami, a kaczki- wspólnie z innymi kaczkami.

- Dlatego każde zwierzę musi znaleźć swoją grupę( zachęcam do zabawy całą rodzinkę).

- Można samemu zdecydować jakim zwierzęciem chcę być.

- Zwierzęta wydają głosy i odpowiednio się poruszają.

- Gdy spotkacie dziecko, które wydaje taki sam dźwięk jak wy, stańcie obok niego.

- Musicie trzymać się razem i nie przestawać wydawać głos.

- Na zakończenie zabawy, krowy tworzą jedną grupę, a kaczki drugą.

- Teraz nadszedł czas posiłku( naśladujemy jedzenie)

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy,cz.4,s.3,4,5

Litery i liczby, cz.2,s.64-65

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia ( 5 latki) s.68

 

KARTA PRACY:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

LITERY I LICZBY:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=49

 

 

Data dodania: 2020-04-14 08:01:33
Data edycji: 2020-04-14 09:53:31
Ilość wyświetleń: 345
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej