WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

20.04.2020 EKOPRZYJACIELE

20.04.2020 EKOPRZYJACIELE

Temat dnia: Ekoprzyjaciele

 

Dzisiaj drogie przedszkolaki zaczniemy od ćwiczeń gimnastycznych.

 

Zestaw ćwiczeń:

„Poranek na wsi” – leżenie na brzuchu z rękami pod głową, na zmianę rozprostowa­nie rąk i uniesienie ich wraz ze złączonymi nogami nad podłogę.

 „Koty się budzą” – klęk podparty, dolny odcinek kręgosłupa „wpychamy” mocno w podłogę, aby stał się w tym miejscu wklęsły. Głowę podnosimy. Na hasło „koci grzbiet” górny odcinek kręgosłupa „wypychamy” w górę, głowę chowamy między ramionami.

„Koniki” – bieg w miejscu (uderzanie piętami o pośladki).

 „Sadzimy w polu” – pozycja stojąca w rozkroku, skłon do prawej nogi, wyprost, skłon do lewej nogi, wyprost. Ćwiczenie powtarzamy 4 razy.

„Zwierzęta piją wodę” – skłony do przodu z pozycji siadu skrzyżnego w kierunku rozłożonego na podłodze przedmiotu np. klocka, tak aby dotknąć czołem podłogi.

„Zwierzęta do stodoły” – zabawa ruchowa, orientacyjno-porządkowa. Dzieci naśladują chód wybranych przez siebie zwierząt z wiejskiego podwórka (króliki – skaczą obunóż, krowy – czwo­rakują, kaczki – maszerują na ugiętych nogach, konie – podnoszą wysoko nogi). Ćwiczenie powtarzamy 4 razy.  

 

„Nowa moda” – poproś rodziców o przeczytanie wiersza. Pod­czas słuchania wiersza postarajcie się zapamiętać, którzy członkowie rodziny wzięli udział w wy­cieczce. Policzcie, proszę, o ilu środkach transportu rozmawiali.

„Nowa moda” Małgorzata Strzałkowska

W domu Oli oraz Ali

wszyscy razem się zebrali,

aby wspólnie pogawędzić,

jak sobotę miło spędzić.

Uradzili, jedząc ciasto,

że pojadą gdzieś za miasto,

lecz z powodu tej wycieczki

do solidnej doszło sprzeczki.

– Autem! – mówi wujek Tadek.

– Na motorach! – woła dziadek.

Na to babcia: – Autobusem!

Mama: – Lepiej minibusem!

Ala z Olą grzmią donośnie,

że taksówką jest najprościej.

Tylko tata głową kiwa,

po czym nagle się odzywa:

– Samochody, autobusy,

motocykle, minibusy –

każdy z nich okropnie smrodzi,

a to naszej Ziemi szkodzi.

Po co spalin jej dokładać?

Lecz jest na to dobra rada –

pojedziemy rowerami,

bo nie trują spalinami.

Poprzez lasy, łąki, pola

pędzi Ala, za nią Ola,

mama, tata, babcia, dziadek,

a na końcu wujek Tadek.

Nowa moda jest w rodzinie

i rodzina z tego słynie,

że w sobotę się wybiera

na wycieczkę na rowerach.

Ziemia też oddychać musi,

bo inaczej się udusi.

Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:

  • Jakie plany miała rodzina występująca w wierszu?
  • Ilu było członków tej rodziny? Czy potraficie ich wymienić?
  • Jakimi środkami transportu chcieli pojechać na wycieczkę?
  • Ile środków transportu wymienili członko­wie rodziny?
  • Dlaczego wybrali rowery? Co znaczy słowo „moda”?
  • Co oznacza słowo „ekologicz­ny”?

 „Czas dla Ziemi” – zabawa „prawda czy fałsz”. Poproś rodziców o pomoc w przeczytaniu poniższych zdań. A następnie, napisz w odpowiednim okienku literę „P”,  jeśli waszym zdaniem, przeczytane zdanie jest prawdziwe , jeśli zdanie będzie fałszywe – literę „F”.(Załącznik nr 1)

 

„Z jak zamek” – prezentacja litery w wyrazie. Potrzebna będzie plansza z monografią litery z. Wskaż model wyrazu z podziałem na sylaby,  wyklaszcz słowo zgodnie z modelem sylabowym: za-mek, jednocześnie wskazując kolejne pola na planszy. Policz sylaby zawarte w wyrazie. Następnie wskaż na planszy model głoskowy wyrazu z pól niebieskich (spółgłoski) i czerwonych (samogłoski), dzieci przeliczają głoski, wspomagając się polami na planszy. (Załącznik nr 2)

 

„Z jak…?” -  nazwy wyrazów podziel na głoski, spółgłoski/samogłoski i sylaby: zegar, zebra, znak. Do wykonania tego zadania możesz wykorzystać załącznik nr 9. Przed rozpoczęciem wykonania zadania zwróć uwagę na przykład. (Załącznik nr 3)

 

„Praca z KP4.1a” – kolorowanie wskazówek, szukanie takich samych podpisów. (Załącznik nr 4)

 

Praca z KP4.1b” – wykreślanie liter z nazwami obrazków, odczytywanie hasła, pisanie litery Z, z po śladzie. (Załącznik nr 5)

 

„Kodeks małego ekologa” – stwórz swój kodeks małego ekologa, pokoloruj obrazki z załącznika, zszyj lub zwiąż wstążeczką wszystkie kartki tak aby powstała książeczka .  (Załącznik nr 6)

Data dodania: 2020-04-19 21:39:57
Data edycji: 2020-04-20 10:20:31
Ilość wyświetleń: 369
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej