WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

200.04.06 - ZAJĘCIA DLA DZIECI NA PONIEDZIAŁEK

DRODZY RODZICE

 

Bardzo dziękuję za współpracę i serdecznie pozdrawiam.

 

W tym tygodniu będziemy rozmawiać o kultywowaniu Świąt Wielkanocnych. Można przekazać dzieciom, jakie są zwyczaje i tradycje związane z tymi świętami.

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY NA TYDZIEŃ: ,,WIELKANOC''(06 – 17.04.2020)

 

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA TYDZIEŃ:

 

1. Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze Świętami Wielkanocnymi.

2. Poznawanie i stosowanie różnych technik plastycznych,np. kolażu, mokrego w mokrym, origami.

3 . Rozwijanie słuchu fonematycznego;

- wyodrębnianie ze słów głosek; w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.

4. Czytanie całościowe wyrazów- nazw obrazków.

5. Rozpoznawanie i nazywanie małych i wielkich liter.

6. Czytanie sylab, wyrazów o prostej budowie fonetycznej.

7. Dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym rąk.

8. Wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych.

9. Budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.

10.Liczenie obiektów i pokazywanie ich liczby np. na palcach.

11.Utrwalenie cyfr 0 – 10, i liczby 10; znaków:< >,= oraz stosowanie ich w sytuacjach

zadaniowych.

12.Wspólne przeprowadzanie eksperymentów; wyciąganie wniosków.

13.Uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych, zabawach ruchowych.

14.Śpiewanie piosenek, udział w zabawach rytmicznych.

 

 

ZAJĘCIA DLA DZIECI NA PONIEDZIAŁEK (06.04.2020)

 

TEMAT DNIA: ,,GIPSOWE PISANKI''

 

1. Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej ,,Gipsowe pisanki'' ( plik w załączniku).

 

* Rozmowa na temat pisanek ( zdjęcia, ilustracje)

- Co to są pisanki?

- Kiedy przygotowujemy pisanki?

- Jak wykonujemy pisanki?

* Słuchanie ciekawostek na temat pisanek.

Legenda głosi, że Maria Magdalena, kiedy szła w niedzielę palmową do grobu Chrystusa, zabrała ze sobą jajka, które miały być posiłkiem dla apostołów. Po spotkaniu Chrystusa, który zmartwychwstał, zauważyła, ze jajka jej zmieniły kolor na czerwony. Od tej pory przyjął się zwyczaj malowania jajek na Wielkanoc. Malowane we wzory jajko nazywa się pisanką, bo zgodnie z tradycją te wzory pisze się rozgrzanym woskiem na jajku, używając lejka ze skuwki od sznurowadeł oraz szpilki do robienia kropek. Gdy jajko z napisanym wzorem zanurzy się w farbie, a potem usuniemy wosk w gorącej wodzie, pozostanie jasny wzór na barwnym tle.

 

* Rozmowa na temat opowiadania.

- Gdzie rodzinka Olka i Ady spędziła Wielkanoc?

- Co się stało dziadkowi? Dlaczego?

- Jakie zadania mieli do wykonania podczas przygotowań do Świąt Wielkanocnych

Olek i Ada, rodzice i dziadkowie?

- Czym babcia ozdobiła stół?

- Jakie rady dawał dziadek?

- Czy tata i mama wywiązali się z zadań?

- Co według dziadka jest najważniejsze?

 

Zabawa ruchowa - ,,Pokaż pisankę''

- Dziecko porusza się po pokoju.

- Na hasło: Pokaż pisankę, zatrzymuje się i pokazuje na niby trzymaną w dłoniach pisankę.

- Następnie dz. opowiada o swojej pisance, jak wygląda.

 

 

2. Odkrywanie litery Ff : małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Układanie schematów i modeli słów: farby, Franek.

- wyodrębnienie wyrazu podstawowego- farby

- rodzic pyta, w jaki sposób Olek ozdobił jajka?

- czego do tego użył?

* Analiza i synteza słuchowa słowa –farby

- dz. dzieli słowo na sylaby i głoski

- liczy sylaby i głoski w słowie - farby

- wymienia inne słowa, w których głoska f jest na początku oraz w środku

* Dz. układa tyle kartoników białych, ile jest sylab w słowie – farby

- rozsuwa kartoniki, wymawiając głośno sylaby far- by

- następnie układa tyle kartoników białych z ilu głosek składa się słowo; wymawiając głośno głoski ( buduje schemat słowa – farby)

- następnie robi to samo ze słowem – Franek

* Budowanie modeli słów: farby, Franek

- dz. pod schematami słów: farby, Franek zaznaczy miejsca spółgłosek niebieskimi kartonikami

a czerwonymi kartonikami miejsca samogłosek

- Odkrywanie litery f F – pokaz

- Odczytanie wyrazów: farby, Franek

 

 

* Zabawa z wykorzystaniem tekstu rymowanki

 

Jajeczko, jajeczko,

jesteś pisaneczką.

 

- dz. wypowiada rytmicznie, dzieląc słowa na sylaby i łącząc te czynność z odpowiednimi ruchami: jedna z sylab – przysiad, druga – wyprost ( naprzemiennie)

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karty pracy cz.3, s. 72

Litery i liczby, cz.2. s. 58 – 59

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s.67. ( 5 latki)

KARTA PRACY:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

LITERY I LICZBY:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=49

 

w załaczniku opowiadanie

 

Data dodania: 2020-04-05 19:05:31
Data edycji: 2020-04-05 19:15:29
Ilość wyświetleń: 309
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej