WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

18.05.2020 #zostańwdomu Propozycje zabaw dla dzieci.

18.05.2020 #zostańwdomu Propozycje zabaw dla dzieci.

Proponowane zabawy dla dzieci:

,,Co słychać w domu’’ – wysłuchanie wiersza i rozmowa inspirowana jego treścią.

CO SŁYCHAĆ W DOMU? (Natalia Łasocha)

W niewielkim domu mieszka rodzinka,(1)

a razem z nią stara, poczciwa psinka.(2)

Jest jeszcze kotek, który wiadomo,

gdy prosi o mleczko, miauczy znajomo.(3)

W domu jest głośno, to nic dziwnego,

z każdego kąta słychać coś innego.(4)

Mama tak  woła codziennie rano:

,,Wstawać już, śpiochy, owsiankę podano!.(5)

A jak w fotelu siądzie wygodnie,

to pstryka palcami, nucąc melodie.(6)

Tata natomiast jest z tego znany,

że młotkiem uderza w rury i w ściany.(7)

W domu harcuje bliźniaków para.

Chłopczyk – Karolek i dziewczynka – Klara.

Tupią i klaszczą, grają na brzuchach,(8)

aż wszystko wokoło dudni i stuka.(9)

A kiedy w nocy cisza zapada,(10)

To szara myszka po serek się skrada.(11)

 

Rodzicu przeczytaj pytania do tekstu, dzieci postarajcie się na nie odpowiedzieć:

-Kto mieszka w domu?

-Jak mają na imię dzieci?

-Co mówi mama codziennie rano?

-Jakie dźwięki można usłyszeć w domu?

-Kto, waszym zdaniem, robi najwięcej hałasu, a kto najmniej?

-Kiedy robi się zupełnie cicho?

 

Domowe odgłosy – zabawa ortofoniczna do wiersza pt. ,,Co słychać w domu?’’

Rodzicu przeczytaj wierszyk jeszcze raz wers, po wersie, dzieci ilustrują jego treść ruchem i odgłosami według własnych pomysłów lub w następujący sposób:

(1)robią z rąk daszek nad głową;

(2)kucają i wydają odgłos szczekania;

(3)naśladują miauczenie;

(4)nadstawiają jedno, a następnie drugie ucho;

(5)powtarzają całą frazę, bardzo głośno;

(6)nucą znaną melodię;

(7)uderzają rytmicznie dłonią zaciśniętą w pięść o drugą dłoń, mówiąc: stuk;

(8)tupią, klaszczą i klepią dłońmi brzuch;

(9)obracają się wokół własnej osi,  wypowiadając sylabę ,,du’’, ,,du’’, ,,du’’;

(10)zatrzymują się i przykładają palec do ust;

(11)chodzą po pokoju na palcach, mówiąc bardzo cicho: pi, pi, pi.

 

Prawda czy plotka? – doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.

Rodzicu przeczytaj rymowanki, a dzieci określają, czy zdanie jest prawdziwe (podskakują), czy fałszywe (tupią).

-Piękny motylek – każdy to powie –

kapelusz nosi na swojej głowie.

 

-Pszczółki na łące nektar zbierają,

żółte paseczki na odwłoku mają.

-Raz mrówka mała – jak głosi plotka,

wybrała na męża małego kotka.

-I duży, i mały – każdy z nas to wie,

że osa może użądlić cię.

-Każda biedroneczka siedem kropek ma,

do tego na gitarze pięknie gra.

-Pająk zaplata pajęczą sieć,

bo na śniadanie muszki chciałby zjeść.

-Konik polny podskakuje w swym różowym fraku,

a gdy się zmęczy, to siada na czerwonym maku.

 

Bajka dla dzieci o emocjach.

Zapraszam dzieci do obejrzenia bajki o emocjach, jakie nam towarzyszą. Drodzy rodzice spróbujcie porozmawiać z dziećmi o emocjach.

https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs

 

Data dodania: 2020-05-18 09:02:44
Data edycji: 2020-05-18 09:03:37
Ilość wyświetleń: 440
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej