WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

17.06.2020 LATO W SZTUCE

17.06.2020  LATO W SZTUCE

Temat dnia: LATO W SZTUCE

 

,,Letnia gimnastyka”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

„Leżenie na piasku” – na podwórku narysujcie kredą trójkąt, kwadrat, koło. Dzieci biegają w różnych kierunkach, a na hasło rodzica „trójkąt”, „kwadrat”, „koło” wbiegają do odpowiedniej figury.

„Orzeźwienie” – dziecko otrzymuje pustą butelkę plastikową. Przekłada ją z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem, stojąc w miejscu, w chodzie i w biegu w różnych kierunkach. Podrzuca butelkę i stara się chwycić oburącz.

 

„Przeciąganie liny” – dziecko i rodzic przeciągają linę w swoją stronę, wygrywa osoba, która przeciągnie osobę za wyznaczoną linię.

„Pokrzywa” – rodzic rzuca piłkę do dziecka, wymieniając warzywa, owoce, krzewy. Na słowo pokrzywa dziecko nie łapie piłki. Jeśli się pomyli, robi przysiad.

 

 

„Lato w sztuce” – prezentacja dzieł sztuki.  Zapytajcie dziecko za co lubi lato, zachęćcie, by udzielało swobodnych wypowiedzi. Powiedzcie, że ta pora roku jest jasna i kolorowa, dlatego też przeróżni artyści malowali lato na swoich obrazach. Zaproponujcie dziecku, by zobaczyło, jak lato widzieli artyści-malarze. Spróbujcie opisać to co widzicie na obrazach oraz ich kolorystykę. (Załącznik)

 

,,Po łące biega lato” – zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki. Zachęcam dzieci do wysłuchania utworu i interpretowania ruchem jego treści. Zaproponuj gesty, odpowiadające słowom piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E

 

„Letnie krajobrazy” – proponuje dzieciom namalowanie farbami akwarelowymi letniego pejzażu. Dzieci zamykają oczy i przy nagraniu Lato A. Vivaldiego wyobrażają sobie krajobraz, jaki chciałyby namalować. Zachęca dzieci do tworzenia nowych barw przez mieszanie kolorów, tak jak robią to malarze.

https://www.youtube.com/watch?v=hGV-MRdcQOE

 

„Paluszkowy twister” – zabawa w parach z wykorzystaniem KZ 80–81. Dzieci postępując zgodnie z instrukcją obrazkową z W65 tworzą własną grę i rozgrywają ją w parach – pstrykają palcem strzałkę, ustawiają określony palec na polu we wskazanym kolorze.

 

Praca z KP4.42a – odszukanie wśród liter ukrytych wyrazów i dopasowanie ich do obrazka.  


Praca z KP4.42b – nazywanie przedmiotów, pisanie pierwszej i ostatniej litery nazwy obrazka.

Data dodania: 2020-06-18 20:28:51
Data edycji: 2020-06-18 20:39:44
Ilość wyświetleń: 277
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej