WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

17.04.20202r

17.04.20202r

 

 

"CZARNA KROWA W KROPKI BORDO..."   -   temat dnia

  • „Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował”

 – słuchanie i omówienie wiersza H. Bechlerowej,

-  poznanie sposobu odżywiania się zwierząt gospodarskich.

Pomoce: H. Bechlerowa „Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował” [w:] „Antologia literatury dla najmłodszych”, KAW, Warszawa 2001, s. 256

 

" Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował"   -   wiersz

                To jest Filik – kotek bury.

                 Ma wąsiki i pazury.

                Dobry jest ten kotek Filik, chce, by wszyscy mleczko pili.

                 Stanął Filik przy kurniku.

                 – Czy chcesz mleczka, koguciku?

                Lecz kogucik z kurką czarną na śniadanie jedli ziarno.

                 Koło żałoba stoi konik.

                 Filik ładnie się ukłonił.

                 – Lubisz mleko?

                – Nie, ja rano smaczny owies jem i siano

                 Do królika kotek poszedł

                 – Pij, pij mleczko, bardzo proszę!

                Ale królik siadł pod drzewkiem: chrupu, chrupu – gryzł marchewkę.

                 Przed gołąbkiem Filik staje, słodkie mleczko mu podaje.

                 – Wypij mleczko sam, Filiku, ja mam groszek w gołębniku.

 Zadajemy  pytania dotyczące treści wiersza, np:

-  Czym kotek częstował zwierzęta?

- Jakie zwierzęta częstował kotek?

-  Czy zwierzęta chciały pić mleko?

-  Dlaczego nie chciały?

-  Co wolał zjeść kogucik, królik, konik, gołąbek?

  • „Skąd się bierze mleko?”

– rozmowa kierowana o korzyściach wynikających z hodowli zwierząt,

-  nazywanie produktów mlecznych i omówienie ich wartości odżywczych.

 Pomoce: mleko i przetwory mleczne: masło, jogurt, kefir, maślanka, śmietana, sery: białe, żółte, topione

 

  Pytamy:  -  skąd się bierze mleko, staramy  się uzyskać odpowiedź, że pijemy mleko pochodzące od krowy, kozy, wykorzystujemy mleko owcze.

 Pokazuje produkty mleczne i pytamy:  -  z czego są zrobione.

Dziecko  nazywa prezentowane przetwory mleczne: mleko w kartonie, masło, jogurt, kefir, maślanka, śmietana, sery: biały, żółty, topiony.

 Proponujemy  zabawę słowną na zasadzie niedokończonych zdań:

 – Dziecko, które pije mleko ma… zdrowe zęby, rośnie duże, jest silne, nie choruje

  • „Jem zdrowo” – zajęcia kulinarne, przygotowanie napoju mlecznego, degustacja produktów mlecznych .

Pomoce: mleko lub jogurt naturalny, banany, miód, cukier puder, cukier waniliowy, mikser, kubeczki, produkty mleczne, np. jogurt, kefir, maślanka, śmietana, sery: białe, żółte, topione, łyżeczki,

 

Chwalimy  dziecko  za wiedzę na temat korzyści płynących z picia mleka i proponujemy  wspólne przygotowanie napoju mlecznego.

Do przygotowania napoju potrzebne są:

-  mleko lub jogurt naturalny i owoce, np. banany lub dowolne owoce mrożone, miód lub cukier puder, można też dodać cukier waniliowy. Wszystkie produkty należy zmiksować. Mleko lub jogurt powinny być lekko schłodzone.  Wspólnie z dziećmi przyrządzamy  napój, rozlewamy  do kubeczków. Po wypiciu napoju proponujemy  spróbowanie produktów mlecznych, które wcześniej były prezentowane. Staramy a się, żeby dziecko  odważnie próbowało  różnych smaków i opisywało  je.

                POZDRAWIAMY   -   MILEJ ZABAWY !

Data dodania: 2020-04-16 22:16:18
Data edycji: 2020-04-16 22:21:03
Ilość wyświetleń: 444
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej