WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

07.04.2020 Temat dnia: WIELKANOCNE TRADYCJE.

  1. Wielkanoc u języczka.

Zabawa rozwijająca aparat mowy. Drogi rodzicu przeczytaj bajeczkę. W czasie gdy rodzic czyta bajeczkę, dziecko wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy.

Tekst ,, Wielkanoc u języczka’’  ( załącznik )

  1. ,,Wielkanocna zabawa’’

Zapraszam do wielkanocnej zabawy. Dzieci obejrzyjcie obrazki ( załącznik ) Co one przedstawiają: zajączki, baranki, kurczaczki, pisanki. Przy dźwiękach dowolnej muzyki, poruszajcie się w określony sposób. Obrazki maja przypisane zachowania: zajączki kicają, baranki kłaniają się, kurczaczki machają skrzydełkami (rękami ugiętymi w łokciach), pisanki obracają się.

Rozmowa z rodzicami wyjaśniająca, z czym związane są te obrazki. Spróbujcie wspólnie odpowiedzieć na pytania.

-Jakie święta  związane z wiosną będziemy niedługo obchodzić?

-Jak w waszych domach wygląda przygotowanie do świąt?

-Jakie zwyczaje wielkanocne panują w waszych domach?

-Jak przygotowujecie się do Świąt Wielkanocnych?

-Z czym kojarzą się wam Święta Wielkanocne?

  1. ,,Wielkanocna palma’’  - praca plastyczna

                Proponuję przygotować: kolorowy papier, bibuła, krepina, wstążki, klej, nożyczki, kartkę A4

                Dzieci siadają przy stoliczku i wykonują wyklejankę z palmą wielkanocną. Miłej zabawy!

  1. ,,Wielkanocne zwyczaje’’

Rozmowa dzieci z rodzicami lub dziadkami na temat Wielkanocnych zwyczajów: święcenie palm, malowanie jajek, święcenie pokarmów.

  1. ,,Śmigus - dyngus’’

Przy dźwiękach dowolnej muzyki tańczymy, w momencie przerwy bierzemy wiaderko skradamy się na palcach i naśladujemy polewanie wodą z wiaderka.

Dzieci opowiadają, czy w waszych rodzinach pielęgnuje się tę tradycję i w jaki sposób. Zastanawiamy się wspólnie z rodzicami, jakich zasad należy przestrzegać, by śmigus – dyngus był dla wszystkich przyjemną tradycją.

  1. ,,Kaszubskie nuty’’

Zabawa słuchowo – wzrokowa. Zapraszam do wspólnej zabawy z rodzicami. Proszę o otwarcie KP3.41a i nazwanie przedmiotów widocznych na ilustracjach. Proszę o włączenie piosenki, która jest śpiewana w języku kaszubskim.

https://www.youtube.com/watch?v=K6Edk9EfaL4

 

Kaszubi mieszkają na północy Polski, nad morzem. Posłuchajcie słów i starajcie się wskazywać palcem te ilustracje, o których – waszym zdaniem – jest mowa w piosence.

Piosenka.

Po wysłuchaniu piosenki, postarajcie się opowiedzieć o tym, czy łatwo było rozpoznać znaczenie wszystkich słów. Dzieci powtarzają treść wyliczanki, wskazując ilustracje.

  1. Praca z KP3.41a – podczas słuchania piosenki pt. ,, Kaszubskie nuty’’ dzieci pokazują kolejne obrazki o próbują powtarzać nazwy przedstawionych na nich przedmiotów w języku kaszubskim. Stawiają krzyżyki pod tymi obrazkami, które przedstawiają przedmioty nazwane podobnie w języku kaszubskim i polszczyźnie ogólnej. ( załącznik ).

 

 

               

         

 

 

Data dodania: 2020-04-07 11:16:30
Data edycji: 2020-04-07 11:27:13
Ilość wyświetleń: 387
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej