WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

03.06.2020rr

03.06.2020rr

 Kraina dzikich zwierząt    -     temat dnia

  • „Zwierzęta” – rozwiązywanie zagadek słownych,

-  wdrażanie do logicznego analizowania treści zagadek podczas słuchania.

Czytamy  zagadki, a dziecko odgadują, co to za zwierzę:

ZADUJ - ZGADULA

  • Grzywa, ryk i słynny pazur. Kto to?

                Zgadniesz to od razu! (lew)

  • Ma tak strasznie długą szyję,

                że nikt golfów jej nie szyje. (żyrafa)

  • Nosi trąbę i jest wielki.

                Choć ogonek ma maleńki. (słoń)

  • Ten brązowy, gruby zwierz lubi błoto.

                 Kto to? Wiesz? (hipopotam)

  • Jest zielony, mieszka w wodzie.

                 Groźnie kłapie paszczą co dzień. (krokodyl)

  • Czy jest biała? Czy jest czarna? Nie wiem.

                Żyje na sawannach. (zebra)

  • Tak bym go opisać mógł:

                 ma na nosie wielki róg. (nosorożec)

                                                               Tomasz Plebański

Dziecko  wymienia  nazwy zwierząt, które były opisane w zagadkach.

-  Wyszukują ich zdjęcia na ilustracjach i w albumach.

- Prezentują ruchy, charakterystyczny sposób poruszania się i zachowania wybranych zwierząt.

Na zakończenie zachęcam  -  do wycieczki  rodziców  z dzieckiem  do zoo.

Zwracam  uwagę na bezpieczeństwo podczas podziwiania zwierząt i przestrzeganie zasad obowiązujących w ogrodzie.

 „Co pamiętasz?”   –     zabawa doskonaląca pamięć wzrokową i spostrzegawczość oraz ćwiczenie grafomotoryczne,

- doskonalenie sprawności manualnej (karta pracy).

Przez chwilę prezentujemy   dziecku ilustrację przedstawiającą egzotyczne zwierzę.

Załącznik - dzikie zwierzęta.

 Zadaniem dziecka jest zapamiętanie jak największej liczby szczegółów obrazka.

Zakrywamy  ilustrację, dziecko wymienia elementy, które zapamiętało, i liczy je. Zapisujemy  wynik na kartce. W ten sam sposób prezentujemy  kolejne ilustracje. Obrazki mogą się powtarzać.

Ważne jednak, aby miały podobny charakter i liczbę elementów do wskazania. Zabawę wygrywa zwierzę, u  którego dziecko  zapamiętało  najwięcej szczegółów.

Na koniec dziecko  wykonuje ćwiczenie grafomotoryczne na karcie pracy – rysuje po śladzie zwierzęta i koloruje je.

Pomoce: zdjęcia, fotografie dzikich zwierząt, albumy, encyklopedie, kartka, ołówek,

 „Karty pracy. Powietrze” s. 14, kredki

 

ZABAWY NA ŚWIEZYŻYM POWIETRZU     -     dbamy o zdrowie

DO DOMU   -   zabawa orientacyjno - porządkowa

Dziecko układa na ziemi koło lub szarfę (domy), przypominamy o prawidłowej postawie (proste plecy). Dziecko biega, na sygnał wraca do swojego domu.

PODNIEŚ PATYK   -   ćwiczenie mięsni grzbietu.

Dziecko chwyta patyk za końce i lekko unosi ręce, bez zginania w łokciach. Aby utrudnić zadanie, dziecko może jednocześnie wykonywać ruchy rekami na boki.

RZUT PATYKIEM   -   ćwiczenie z elementem rzutu do celu.

Dziecko stoi na linii i stara sie trafić patykiem do celu.

SKOK   -   zabawa ruchowa z elementem skoku

Patyk leży na ziemi - dziecko przeskakuje przez patyk.

Dziecko maszeruje swobodnie, na hasło "skok", dziecko wskakuje rozkrokiem na patyk.

SPRZATAMY   -   ćwiczenia stóp.

Dziecko stoi i stopą przesuwa patyk, do przodu i tyłu.. Raz prawą , raz lewa noga.

PRZENIEŚ PATYK   -   ćwiczenie uspokajacie.

Dziecko maszeruje, patyk trzyma na wyciągniętej ręce , na głowie, tak aby nie spadł.

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-06-02 21:35:26
Data edycji: 2020-06-02 21:37:44
Ilość wyświetleń: 240
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej