WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

03.04.2020r

03.04.2020r

Przewidywane osiągnięcia: – rozumie znaczenie transportu wodnego,

 – przelicza w zakresie 1–6,

 – rozumie pojęcie tyle samo,

– porównuje liczebność zbiorów,

 – reaguje odpowiednio na umówione znaki

Płyną statki z towarami  - temat dnia

 

 

 „Załoga na statek” – zabawa ruchowo-matematyczna, dobieranie maskotek  w  określonej liczbie. Rodzic wciela się w postać kapitana statku. Rozkłada na podłodze gazety (statki). Dziecko przemieszcza się swobodnie między „statkami”. Rodzic  gra na dowolnym instrumencie, np. tamburynie. Gdy muzyka milknie, rodzic  wydaje komendy: Po dwoje na statek! Po troje na statek! Odpowiednia liczba maskotek  musi zająć miejsca „na statku”. Ostatnia komenda to: Cała załoga siada na dywanie! Pomoce: gazety, tamburyn , maskotki

 „Po co są statki?” – rozmowa kierowana i zabawa dydaktyczna o transporcie wodnym. Rodzic  pyta, po co ludzie wymyślili statki, wspólnie z dziećmi ustala znaczenie słowa transport oraz wymienia, co można przewozić statkami. Rodzic  prezentuje kilka zdjęć statków wycieczkowych i towarowych. Dzieci opisują ich wygląd, porównują, wskazują różnice. Następnie rodzic  rozdaje każdemu dziecku prostą sylwetę statku i  po sześć klocków. Przed sobą również kładzie sylwetę i  klocki. Układa kilka na swoim statku i  mówi, np. Na moim statku są cztery skrzynie z towarami. Ułóż tyle samo skrzyń na swoim statku. Na moim statku stoi jedna skrzynia. Na swoim statku ustaw więcej skrzyń. Na koniec w „Kartach pracy” przeliczają elementy i łączą statki, na których jest tyle samo skrzyń. Przeliczają skrzynie we wskazanym kolorze na wszystkich statkach.  Pomoce: zdjęcia statków wycieczkowych i towarowych, sylweta statku dla każdego dziecka, klocki

 „Co mówi kapitan?” – zabawa orientacyjno-porządkowa z elementami przeliczania. Rodzic ponownie zostaje kapitanem. Wyjaśnia dzieciom, że statki mogą wysyłać sygnały świetlne, za pomocą których się porozumiewają. „Kapitan” prezentuje latarkę, wspólnie ustalają kod sygnałów świetlnych, według którego będą się porozumiewać, np. trzy sygnały świetlne – trzeba stanąć na baczność, cztery sygnały – usiąść, dwa sygnały – położyć się. Rodzic  wysyła sygnały świetlne, włączając i wyłączając latarkę, a dziecko  starają się reagować w ustalony sposób. Pomoce: latarka

Data dodania: 2020-04-02 19:31:47
Data edycji: 2020-04-03 17:36:50
Ilość wyświetleń: 581
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej